مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط سبک های فرزند پروری مادران با مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 107

چکیده

 مقدمه: کمبود مهارت های اجتماعی, روابط بین فردی, رشد شخصیت و سازگاری کودک با محیط را تحت تاثیر قرار می دهد. در این میان, مادر, عضوی از خانواده است که موثرترین نقش را در تعیلم و تربیت کودک ایفا می کند. هدف این مطالعه تعیین ارتباط سبک های فرزندپروری مادران با مهارت های اجتماعی دانش آموزان دبستانی شهر بوشهر (1398) بود. روش کار: در این مطالعه مقطعی, 550 نفر از مادران دانش آموزان دبستان های دولتی و غیر انتفاعی شهر بوشهر که به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شده بودند از نظر سبک های فرزند پروری و مهارت های اجتماعی فرزندان مورد ارزیابی قرارگرفتند. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه سبک فرزندپروری بامریند و پرسشنامه مهارت های اجتماعی ماتسون جمع آوری شد. تحلیل داده ها با کمک شاخص های آمار توصیفی و نیز آزمون های آمار استنباطی آنالیز رگرسیون تک متغیره و چند متغیره در سطح معنی داری زیر 05/0 انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد از بین سه سبک فرزندپروری, سبک فرزندپروری اقتدار منطقی با مهارت اجتماعی رابطه آماری مستقیم و معنی دار داشت (004/0 = P, 135/0=β ). سطح تحصیلات بالاتر از لیسانس پدر با مهارت اجتماعی کودک ارتباط آماری معکوس و معنی دار داشت(004/0=P, 266/0-=β ). نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که سبک فرزند پروری مقتدرانه به دلیل اینکه بر پایه حفظ محدویت ها همراه با اعتدال, تعامل و صمیمیت می باشد منجر به سطوح مناسبی از استقلال و ارتباط دو سویه کودک و والدین می شود. نتایج این مطالعه, می تواند توجه برنامه ریزان و مجریان بهداشت عمومی جامعه و خانواده را به نقش مهمی که سبک فرزندپروری مادران در ارتقای مهارت اجتماعی کودکان دارد به خود جلب نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمسی هوجقان، مهدی، بحرینی، مسعود، روانی پور، مریم، و باقرزاده، راضیه. (1399). بررسی ارتباط سبک های فرزند پروری مادران با مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی. روان پرستاری، 8(5 )، 97-107. SID. https://sid.ir/paper/412716/fa

    Vancouver: کپی

    شمسی هوجقان مهدی، بحرینی مسعود، روانی پور مریم، باقرزاده راضیه. بررسی ارتباط سبک های فرزند پروری مادران با مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی. روان پرستاری[Internet]. 1399؛8(5 ):97-107. Available from: https://sid.ir/paper/412716/fa

    IEEE: کپی

    مهدی شمسی هوجقان، مسعود بحرینی، مریم روانی پور، و راضیه باقرزاده، “بررسی ارتباط سبک های فرزند پروری مادران با مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی،” روان پرستاری، vol. 8، no. 5 ، pp. 97–107، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button