مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رضایت گردشگران پزشکی با قصد مراجعه مجدد از طریق اعتماد در مقاصد گردشگری پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 172

چکیده

 مقدمه: جذب و حفظ گردشگران پزشکی و تبدیل استفاده کنندگان از خدمات گردشگری پزشکی به گردشگران وفادار, از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل وضعیت می تواند موجب تقویت توانمندی ها در صنعت گردشگری پزشکی و حفظ گردشگر پزشکی شود. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه رضایت گردشگران پزشکی با قصد مراجعه مجدد از طریق اعتماد در مقاصد گردشگری پزشکی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری آن شامل گردشگران پزشکی مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر مشهد بود که 384 نفر به روش در دسترس انتخاب شدند و با استفاده از پرسش نامه استاندارد مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور سنجش روایی, از روایی محتوا و سازه (بار عاملی همه متغیرها بالاتر از 6/0) و به منظور سنجش پایایی از ضریب Cronbach's alpha (953/0) استفاده گردید. داده ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بررسی روابط متغیرهای تحقیق نشان داد که رضایت گردشگران پزشکی ارتباط معنی داری با اعتماد به کارکنان و اعتماد به بیمارستان داشت. همچنین, تاثیر اعتماد به کارکنان و اعتماد به بیمارستان بر قصد مراجعه مجدد گردشگران پزشکی مورد تایید قرار گرفت (05/0 > P). نتیجه گیری: سه عامل «رضایت گردشگران پزشکی, اعتماد به کارکنان و اعتماد به بیمارستان» نقش اساسی در مراجعه مجدد گردشگران پزشکی دارد که از این بین, اعتماد به کارکنان, بیشترین تاثیر را در افزایش قصد مراجعه مجدد گردشگران پزشکی به بیمارستان ها به خود اختصاص داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غیور باغبانی، سید مرتضی، یگانه مفرد، منیره، حامد همراهیان، فائزه، و علیدادی، زهرا. (1399). رابطه رضایت گردشگران پزشکی با قصد مراجعه مجدد از طریق اعتماد در مقاصد گردشگری پزشکی. مدیریت اطلاعات سلامت، 17(4 (پیاپی 74) )، 167-172. SID. https://sid.ir/paper/413460/fa

    Vancouver: کپی

    غیور باغبانی سید مرتضی، یگانه مفرد منیره، حامد همراهیان فائزه، علیدادی زهرا. رابطه رضایت گردشگران پزشکی با قصد مراجعه مجدد از طریق اعتماد در مقاصد گردشگری پزشکی. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1399؛17(4 (پیاپی 74) ):167-172. Available from: https://sid.ir/paper/413460/fa

    IEEE: کپی

    سید مرتضی غیور باغبانی، منیره یگانه مفرد، فائزه حامد همراهیان، و زهرا علیدادی، “رابطه رضایت گردشگران پزشکی با قصد مراجعه مجدد از طریق اعتماد در مقاصد گردشگری پزشکی،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 17، no. 4 (پیاپی 74) ، pp. 167–172، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button