مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط هوش اخلاقی و تعلق پذیری بالینی با خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398

صفحات

 صفحه شروع 264 | صفحه پایان 275

چکیده

 پیش زمینه و هدف: خودکارآمدی در بالین, بر عملکرد آینده دانشجویان پرستاری در جهت مراقبت مستقل از بیمار تاثیر دارد, که یکی از مهم ترین نیازهای کلیه دانشجویان جهت عملکرد صحیح در محیط های یادگیری, نیاز به مرتفع سازی حس تعلق و هوش اخلاقی به مثابه یک راهنما برای رفتار و اعمال هوشمندانه می باشد. لذا این مطالعه باهدف تعیین ارتباط هوش اخلاقی و تعلق پذیری بالینی با خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398 انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش توصیفی همبستگی حاضر به صورت تمام شماری 216 دانشجوی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398 انجام شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه 4 بخشی مشخصات دموگرافیک, هوش اخلاقی, تعلق پذیری بالینی و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. و آنالیز با نرم افزار SPSS نسخه 16 با استفاده از آزمون های توصیفی-همبستگی انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین هوش اخلاقی و تعلق پذیری با خودکارآمدی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد, که رابطه بین خودکارآمدی با تعلق پذیری برابر 522/0 و با هوش اخلاقی برابر با 469/0 می باشد. همچنین بر اساس آزمون پیرسون رابطه خطی مستقیمی بین تعلق پذیری و هوش اخلاقی (580/0 r=, 0001/0P=) وجود داشت. نتیجه گیری: مسیولین باید با برنامه ریزی بهینه در آینده با ارتقاء کیفیت آموزش و بهبود سطح وضعیت خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری در ارتباط با تفهیم تعلق پذیری و هوش اخلاقی اقدام نمایند. در این راستا تلاش برای ایجاد شرایطی که دانشجویان احساس کنند به عنوان عضوی از تیم مراقبت با تعلق پذیری بیشتر می توانند عملکرد بالینی آن ها را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی، حسین، و پورتیمور، سیما. (1399). بررسی ارتباط هوش اخلاقی و تعلق پذیری بالینی با خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(4 (پی در پی 129) )، 264-275. SID. https://sid.ir/paper/413553/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی حسین، پورتیمور سیما. بررسی ارتباط هوش اخلاقی و تعلق پذیری بالینی با خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(4 (پی در پی 129) ):264-275. Available from: https://sid.ir/paper/413553/fa

    IEEE: کپی

    حسین جمشیدی، و سیما پورتیمور، “بررسی ارتباط هوش اخلاقی و تعلق پذیری بالینی با خودکارآمدی بالینی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 4 (پی در پی 129) ، pp. 264–275، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button