Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,404
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی با تعلق پذیری به محیط بالینی در دانشجویان پرستاری کارشناسی دانشکده پرستاری مامایی رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: شناسایی و سنجش میزان اصول خودکارآمدی بالینی و تعلق پذیری به محیط بالینی می تواند, در ارتقای ارزش ها و عمکرد حرفه ای در محیط های بالینی کمک کننده باشد. روش: این پژوهش مطالعه ای مقطعی از نوع توصیفی-همبستگی است, که 230 نفر به عنوان نمونه پژوهش وارد مطالعه شدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه ای شامل سه بخش فرم اطلاعات جمعیت شناختی, پرسشنامه خودکارآمدی بالینی پرستاری و پرسشنامه تعلق پذیری بالینی پرستاری جمع آوری شده و با نرم افزار آماری SPSS نسخه ی 19 و شاخص های مرکزی, پراکندگی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معنی داری 05/0 درنظر گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین کل نمره خودکارآمدی بالینی(87/41 ± ) 23/214 و میانگین کل تعلق پذیری بالینی (54/15 ± ) 67/113 بوده است و دانشجویان از خودکارآمدی بالینی و تعلق پذیری بالینی بالایی برخوردار بوده اند. علاوه بر این بین خودکارآمدی بالینی و تعلق پذیری به محیط بالینی از نظر آماری ارتباط مستقیم و معناداری وجود داشته است (001/0>p) به طوری که با افزایش میزان تعلق پذیری به محیط بالینی, خودکارآمدی نیز افزایش داشته است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه فوق که حاکی از میزان بالای حس تعلق پذیری به محیط بالینی و خودکارآمدی بالینی در دانشجویان پرستاری است, نشان دهنده برقراری ارتباط صحیح و اصولی در جامعه مورد مطالعه با محیط های آموزش بالینی می باشد. داشتن ارتباط مناسب مدرسان و پرسنل مراکز آموزش بالینی و برنامه ریزی صحیح می تواند حس تعلق به محیط بالینی و خودکارآمدی بالینی را در دانشجویان افزایش دهد و در نتیجه می تواند بر یادگیری و ادامه کار و حتی ادامه تحصیل در این رشته را نیز تاثیر گذار باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صفری زاده، محمدمهدی، تیرگری، بتول، رودی رشت آبادی، ام سلمه، حیدرزاده، اعظم، و عزیززاده فروزی، منصوره. (1397). بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی با تعلق پذیری به محیط بالینی در دانشجویان پرستاری کارشناسی دانشکده پرستاری مامایی رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1396. آموزش پرستاری، 7(6 )، 31-38. SID. https://sid.ir/paper/238191/fa

Vancouver: کپی

صفری زاده محمدمهدی، تیرگری بتول، رودی رشت آبادی ام سلمه، حیدرزاده اعظم، عزیززاده فروزی منصوره. بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی با تعلق پذیری به محیط بالینی در دانشجویان پرستاری کارشناسی دانشکده پرستاری مامایی رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1396. آموزش پرستاری[Internet]. 1397؛7(6 ):31-38. Available from: https://sid.ir/paper/238191/fa

IEEE: کپی

محمدمهدی صفری زاده، بتول تیرگری، ام سلمه رودی رشت آبادی، اعظم حیدرزاده، و منصوره عزیززاده فروزی، “بررسی ارتباط خودکارآمدی بالینی با تعلق پذیری به محیط بالینی در دانشجویان پرستاری کارشناسی دانشکده پرستاری مامایی رازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 1396،” آموزش پرستاری، vol. 7، no. 6 ، pp. 31–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238191/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا