مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه آموزش مجازی در آموزش بالینی رشته های توانبخشی: یک مرور روایتی

صفحات

 صفحه شروع 363 | صفحه پایان 373

چکیده

 پیشرفت سریع فناوری, آموزش بالینی رشته های علوم پزشکی را تحت تاثیر قرار داده است. هدف پژوهش حاضر, مروری بر مطالعاتی است که جایگاه آموزش مجازی را در آموزش بالینی رشته های توانبخشی مورد ارزیابی قرار داده اند. در این پژوهش مروری روایتی, با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با آموزش مجازی در آموزش بالینی رشته های توانبخشی, مطالعات انجام شده به زبان انگلیسی که در محدوده زمانی سالهای 2000تا 2020 چاپ شده بودند؛ در پایگاه های اطلاعاتی Science Direct, PubMed, Scopus, Web of Science, Google Scholar, جستجو شدند. مقالاتی که همراستا با هدف تحقیق نبوده و همچنین مطالعات مقدماتی و نامه به سردبیر و گزارش مورد از مطالعه حذف شدند. از 227 مقاله جستجو شده, 25 مقاله مرتبط با آموزش مجازی در آموزش بالینی دانشجویان رشته های توانبخشی انتخاب شدند. یافته ها نشان داد که استفاده از یادگیری الکترونیکی, یادگیری سیار, آموزش آنلاین, محیط یادگیری شبیه ساز و یادگیری ترکیبی نتایج مثبتی در بهبود مهارت و کفایت بالینی دانشجویان علوم توانبخشی به همراه دارد. آموزش مجازی به عنوان یک راهبرد مکمل آموزش چهره به چهره می تواند در توسعه آموزش بالینی نقش داشته باشد. اگر چه جایگزین کردن آموزش سنتی با آموزش مجازی توصیه نمی شود, اما به نظر می رسد یادگیری ترکیبی با بازنگری اساسی در ساختار و روش یادگیری, شیوه ای موثر در ارتقای آموزش بالینی دانشجویان توانبخشی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، نگین، اورکی فر، ندا، حسینی، معصومه، بوستانی، حاتم، اسلامی، کاوه، ایروانی، مینا، ایزدپناه، ماندانا، برازجانی، فاطمه، و پارسایی محمدی، پرستو. (1400). جایگاه آموزش مجازی در آموزش بالینی رشته های توانبخشی: یک مرور روایتی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 363-373. SID. https://sid.ir/paper/413626/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی نگین، اورکی فر ندا، حسینی معصومه، بوستانی حاتم، اسلامی کاوه، ایروانی مینا، ایزدپناه ماندانا، برازجانی فاطمه، پارسایی محمدی پرستو. جایگاه آموزش مجازی در آموزش بالینی رشته های توانبخشی: یک مرور روایتی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):363-373. Available from: https://sid.ir/paper/413626/fa

    IEEE: کپی

    نگین مرادی، ندا اورکی فر، معصومه حسینی، حاتم بوستانی، کاوه اسلامی، مینا ایروانی، ماندانا ایزدپناه، فاطمه برازجانی، و پرستو پارسایی محمدی، “جایگاه آموزش مجازی در آموزش بالینی رشته های توانبخشی: یک مرور روایتی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 363–373، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button