مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از وضعیت آموزش مجازی دانشجویان در سال 1400

صفحات

 صفحه شروع 166 | صفحه پایان 171

چکیده

 مقدمه: آموزش مجازی در حال حاضر به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر مطرح می باشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین وضعیت ارزیابی دروس ارایه شده مجازی مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1400 انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری شامل 221 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی آبادان, اصفهان, بوشهر و همدان بود که با توجه به محدود بودن تعداد, از روش تمام شماری استفاده شد. جامعه مورد بررسی تا پایان نیم سال دوم سال 1400 در دو نیم سال در کلاس های مجازی آموزشی شرکت کرده بودند. داده ها به وسیله پرسش نامه خودایفا و بر مبنای مدل Kirkpatrick که شامل سه سطح واکنش, یادگیری و رفتار از مدل مذکور را می سنجد, جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون های Mann-Whitney U و Kruskal– Wallis مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمره حیطه های واکنش, یادگیری, تغییر رفتار و ارزیابی دروس ارایه شده مجازی به ترتیب 08/12 ± 38/40, 70/5 ± 60/16, 40/6 ± 90/20 و 30/17 ± 80/57 برآورد گردید. میزان تأثیر دوره های آموزش مجازی برگزار شده در بین دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی ضعیف گزارش شد. نتیجه گیری: با توجه به پایین بودن میزان رضایت دانشجویان از دروس ارایه شده مجازی, کاهش سطح یادگیری و تغییر رفتاری نامناسب, گروه های کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی برای زمینه سازی استفاده از آموزش مجازی و کسب رضایت, یادگیری و تغییر رفتار یادگیرندگان, باید نسبت به ارتقای برنامه های آموزش مجازی خود بر اساس مدل Kirkpatrick برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، عبدالرسول، لطفی، فرهاد، یزدان خواه فرد، محمدرضا، و میرزایی، کامران. (1400). ارزیابی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از وضعیت آموزش مجازی دانشجویان در سال 1400. مدیریت اطلاعات سلامت، 18(4 (پیاپی 80) )، 166-171. SID. https://sid.ir/paper/951108/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی عبدالرسول، لطفی فرهاد، یزدان خواه فرد محمدرضا، میرزایی کامران. ارزیابی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از وضعیت آموزش مجازی دانشجویان در سال 1400. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1400؛18(4 (پیاپی 80) ):166-171. Available from: https://sid.ir/paper/951108/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرسول خسروی، فرهاد لطفی، محمدرضا یزدان خواه فرد، و کامران میرزایی، “ارزیابی دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از وضعیت آموزش مجازی دانشجویان در سال 1400،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 18، no. 4 (پیاپی 80) ، pp. 166–171، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/951108/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button