مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تفکر انتقادی در اعضای هیئت علمی حسابداری با هدف ارتقای آموزش

صفحات

 صفحه شروع 374 | صفحه پایان 386

چکیده

 پژوهش حاضر در پی ارایه مدل تفکر انتقادی در اعضای هییت علمی حسابداری با هدف ارتقای آموزش انجام گرفت. در این پژوهش ترکیبی از روش کمی و کیفی استفاده شد که ازنظر نوع داده ها؛ توصیفی و روش گردآوری داده ها؛ دلفی/پیمایشی بود. تعداد خبرگان در مرحله دلفی 22 نفر از اعضای هییت علمی دارای سابقه حرفه ای و در مرحله پیمایش 384 نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حسابداری بودند که دیدگاه خود را در خصوص ابعاد و مولفه های تفکر انتقادی اعلام نمودند. در این تحقیق پس از مروری بر ادبیات تفکر انتقادی و استفاده از نظرات خبرگان, مدل اولیه استخراج گردید و با استفاده از روش دلفی برای رسیدن به همگرایی نظرات, طی سه مرحله, مدل نهایی مورد تایید واقع شد. روایی و پایایی مدل با استفاده از تحلیل عامل تاییدی و آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده, مدل تفکر انتقادی از 12 بعد اصلی شامل: حقیقت جویی, تحلیلگری, تجزیه وتحلیل, گشوده ذهنی, کنجکاوی, قاعده مندی, اعتمادبه نفس, کمال, تفسیر, ارزشیابی, توضیح و خودتنظیمی و 45 مولفه فرعی تشکیل شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتمادفروغی، مرجان، قنبری، مهرداد، شاه ویسی، فرهاد، و عارفی، مختار. (1400). طراحی مدل تفکر انتقادی در اعضای هیئت علمی حسابداری با هدف ارتقای آموزش. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 374-386. SID. https://sid.ir/paper/413627/fa

    Vancouver: کپی

    اعتمادفروغی مرجان، قنبری مهرداد، شاه ویسی فرهاد، عارفی مختار. طراحی مدل تفکر انتقادی در اعضای هیئت علمی حسابداری با هدف ارتقای آموزش. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):374-386. Available from: https://sid.ir/paper/413627/fa

    IEEE: کپی

    مرجان اعتمادفروغی، مهرداد قنبری، فرهاد شاه ویسی، و مختار عارفی، “طراحی مدل تفکر انتقادی در اعضای هیئت علمی حسابداری با هدف ارتقای آموزش،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 374–386، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413627/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button