مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوشتن تاملی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان هوشبری

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 67

چکیده

 زمینه و هدف: توسعه تفکر انتقادی در حرفه های مراقبت سلامت برای تصمیم گیری موثر در موقعیت های خطیر ضروری است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر نوشتن تاملی با چرخه گیبس بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان هوشبری بود. روش بررسی: مطالعه حاضر مداخله ای پیش آزمون-پس آزمون دوگروهی بود. این مداخله در دوره آموزش بالینی دانشجویان هوشبری انجام شد. دانشجویان در گروه کنترل به روش تدریس بالینی متداول آموزش داده شدند که شامل کنفرانس های بالینی, اجرای اقدامات و گزارش عملکرد با نظارت استاد بالینی بود. در گروه مداخله از فعالیت نوشتن تاملی ساختارمند با چرخه گیبس استفاده شد. به منظور بررسی تفاوت میزان گرایش به تفکر انتقادی و ابعاد آن, قبل و بعد از مداخله از پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی استفاده شد. یافته ها: این مطالعه نشان داد که بعد از مداخله, میانگین نمره ی کل گرایش به تفکر انتقادی و نمره بعد نوآوری در گروه مداخله به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مریم، معنوی، نرگس، و محمدی پلارتی، اکرم. (1400). تاثیر نوشتن تاملی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان هوشبری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 14(42 )، 61-67. SID. https://sid.ir/paper/414167/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مریم، معنوی نرگس، محمدی پلارتی اکرم. تاثیر نوشتن تاملی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان هوشبری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛14(42 ):61-67. Available from: https://sid.ir/paper/414167/fa

    IEEE: کپی

    مریم باقری، نرگس معنوی، و اکرم محمدی پلارتی، “تاثیر نوشتن تاملی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان هوشبری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 42 ، pp. 61–67، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button