مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران پیش و پس از شیوع ویروس کرونا: پژوهشی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 454 | صفحه پایان 471

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران پیش و پس از شیوع ویروس کرونا یا کووید 19 بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی, در زمره پژوهش های کیفی و از نوع چندروشی بوده که برای فهم چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با یک فراترکیب, یافته های مطالعات جهانی و در ادامه به پشتوانه بهره گیری از پدیدارشناسی, تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی یک دانشگاه ایرانی را مورد کاوش قرار داده است. طرح فراترکیب با استفاده از روش شش مرحله ای ساندلوسکی و باروسو انجام شد. منابع گردآوری داده ها, پنج پایگاه داده برای مطالعات خارجی و دو پایگاه داده به زبان فارسی بوده است, پس از گردآوری داده ها از روش تحلیل مضمون برای تجزیه و تحلیل استفاده گردید. طرح پدیدارشناسی با استفاده از الگوی هفت مرحله ای کلایزی انجام شد. ابزار مورد استفاده مصاحبه نیمه ساختمند و شرکت کنندگان در این بخش 23 دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 1399-1400 بودند. برای انتخاب از رویکرد هدفمند ملاکی, تکنیک گلوله برفی و معیار اشباع نظری استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های این بخش نیز با استفاده از روش تحلیل مضمون صورت پذیرفت. بر اساس نتایج دو طرح, چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش از شیوع در قالب 10 مضمون و پس از شیوع در قالب دو مضمون اصلی تهدیدات و فرصت ها و هر یک مشتمل بر 7 مضمون فرعی شناسایی گردید. نتیجه اینکه شناسایی چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند برای ساماندهی و سیاست گذاری توسعه محیط های پژوهشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد بهره برداری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، قاسم، محمدی، مهدی، ناصری جهرمی، رضا، معارف، پریسا، صفری، مریم، میرغفاری، فاطمه، و روستا، فائزه. (1400). چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران پیش و پس از شیوع ویروس کرونا: پژوهشی کیفی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 454-471. SID. https://sid.ir/paper/414170/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی قاسم، محمدی مهدی، ناصری جهرمی رضا، معارف پریسا، صفری مریم، میرغفاری فاطمه، روستا فائزه. چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران پیش و پس از شیوع ویروس کرونا: پژوهشی کیفی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):454-471. Available from: https://sid.ir/paper/414170/fa

    IEEE: کپی

    قاسم سلیمی، مهدی محمدی، رضا ناصری جهرمی، پریسا معارف، مریم صفری، فاطمه میرغفاری، و فائزه روستا، “چالش های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران پیش و پس از شیوع ویروس کرونا: پژوهشی کیفی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 454–471، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button