مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مهم ترین نیازهای آموزشی پرستاران: یک مطالعه موردی

صفحات

 صفحه شروع 722 | صفحه پایان 731

چکیده

 پیش زمینه و هدف: سرمایه گذاری در آموزش پرستاران می تواند منجر به بهبود دانش و مهارت ها, ارتقا کیفیت خدمات ارایه شده و عملکرد بهتر آن ها شود. ارزیابی نیاز های آموزشی گام درستی در طراحی یک برنامه آموزشی مناسب و مقرون به صرفه می باشد. هدف این مطالعه شناسایی مهم ترین نیازهای آموزشی پرستاران شاغل در بیمارستان ها بود. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی-توصیفی در سال 1398 بر روی 150 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی شهر کرمان انجام پذیرفت. داده ها با استفاده از یک پرسشنامه پژوهشگر ساخته جمع آوری گردید. این ابزار دارای 5 بعد وظایف تحقیق و بررسی, وظایف ارتباطات و کار تیمی, وظایف بالینی, مهارت های اجرایی و اداری, وظایف مدیریتی و سرپرستی بود. روایی آن توسط چهار متخصص پرستاری بالینی تاییدشده و ضریب همبستگی پایایی آن (89/0=α ) محاسبه گردید. داده ها با استفاده از آماره های توصیفی و آزمون های اسپیرمن و تای کندال تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: بیشترین نیاز آموزشی پرستاران به ترتیب در بعد های تحقیق و بررسی (09/9 امتیاز), وظایف مدیریتی و سرپرستی (94/4 امتیاز), ارتباطات و کار تیمی (7/3 امتیاز) بودند. بیش از یک سوم پرستاران (42درصد) در خصوص طراحی یک مطالعه پژوهشی و 30درصد به آموزش به منظور ارزیابی نیاز های بالینی بیماران نیاز داشتند. بین هیچ کدام از ویژگی های جمعیت شناختی-شغلی شرکت کنندگان با بعد های مورد بررسی ارتباط معنی داری وجود نداشت (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جنتی، نازنین، عامری، عارفه، و سلمانی زاده، فرزاد. (1399). ارزیابی مهم ترین نیازهای آموزشی پرستاران: یک مطالعه موردی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(9 (پی در پی 134) )، 722-731. SID. https://sid.ir/paper/414580/fa

    Vancouver: کپی

    جنتی نازنین، عامری عارفه، سلمانی زاده فرزاد. ارزیابی مهم ترین نیازهای آموزشی پرستاران: یک مطالعه موردی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(9 (پی در پی 134) ):722-731. Available from: https://sid.ir/paper/414580/fa

    IEEE: کپی

    نازنین جنتی، عارفه عامری، و فرزاد سلمانی زاده، “ارزیابی مهم ترین نیازهای آموزشی پرستاران: یک مطالعه موردی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 9 (پی در پی 134) ، pp. 722–731، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button