مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تکنولوژی های آموزشی موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 260 | صفحه پایان 267

چکیده

 مقدمه: با رشد و توسعه روز افزون فناوری اطلاعات, همه ابعاد زندگی و از جمله آموزش و یادگیری دستخوش تغییر و تحول شده است. استفاده از ابزارها و تکنولوژیهای نوین آموزشی نقش زیادی در ایجاد انگیزه و علاقه دانشجو بازی می کند. لذا هدف از مطالعه حاضر تعیین موثرترین و بیشترین تکنولوژی های آموزشی توسط از دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1396 بود. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان مقطع علوم پایه رشته پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تعداد70 نفر بود. روش نمونه گیری غیر تصادفی دسترس و ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته و استاندارد بود. میزان روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصین و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0. 8 بدست آمد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی (شامل فراوانی, درصد فراوانی) آنالیز شد. نتایج: از دیدگاه دانشجویان موثرترین وسایل کمک آموزشی برای یادگیری آناتومی نرم افزار های قابل نصب روی گوشی موبایل (42. 1%) و کمترین تاثیر مربوط به استفاده از فلش کارت (1%) بود. بیشترین نرم افزارهای مورد استفاده توسط دانشجویان, نرم افزار اطلس آناتومی Netter و نرم افزار سه بعدی3D-essential anatomy بود. تصاویر و پوسترهای آموزشی (14. 9%), فیلم های آموزشی آناتومی (14. 5%), مدل های پلاستیکی (11. 1%), سناریو بالینی (10. 6%) و کتاب (5. 7%) در رده های بعدی قرار داشتند. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد, نرم افزارهای اموزشی بیشتر مورد توجه دانشجویان پزشکی هستند و برای یادگیری اناتومی استفاده می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، شبنم، و شفیعیان، ریحانه. (1397). تکنولوژی های آموزشی موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 13(3 )، 260-267. SID. https://sid.ir/paper/208153/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی شبنم، شفیعیان ریحانه. تکنولوژی های آموزشی موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1397؛13(3 ):260-267. Available from: https://sid.ir/paper/208153/fa

    IEEE: کپی

    شبنم محمدی، و ریحانه شفیعیان، “تکنولوژی های آموزشی موثر بر یادگیری درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 13، no. 3 ، pp. 260–267، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button