مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش باورهای فراشناختی و خودپنداشت ریاضی در پیش بینی شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 98

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: فراشناخت و خودپنداشت به عنوان یکی از راهبردهای شناختی در شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی مطرح است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه باورهای فراشناختی, خودپنداشت ریاضی با شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کودکان پیش دبستانی مدارس شهرستان تهران در سال تحصیلی 99-1398 بودند. تعداد 200 کودک بر اساس جدول مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از شایستگی ریاضی اوترخت, باورهای فراشناختی سالونن و همکاران و خودپنداشت ریاضی مارش استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که باورهای فراشناختی و خودپنداشت ریاضی با شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی رابطه مثبت و معناداری دارند. علاوه بر این خودپنداشت ریاضی قادر است تغییرات در شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی را پیش بینی کند. نتیجه گیری: توجه به باورهای فراشناختی و خودپنداشت نقش مهمی در شایستگی ریاضی کودکان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، حامد. (1399). نقش باورهای فراشناختی و خودپنداشت ریاضی در پیش بینی شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی. علوم اعصاب شفای خاتم، 9(1 )، 90-98. SID. https://sid.ir/paper/415232/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی حامد. نقش باورهای فراشناختی و خودپنداشت ریاضی در پیش بینی شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1399؛9(1 ):90-98. Available from: https://sid.ir/paper/415232/fa

    IEEE: کپی

    حامد صالحی، “نقش باورهای فراشناختی و خودپنداشت ریاضی در پیش بینی شایستگی ریاضی کودکان پیش دبستانی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 9، no. 1 ، pp. 90–98، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415232/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button