مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی آموزش های مهارتی اثربخش جهت ارتقای آموزش در مراکز علمی کاربردی

صفحات

 صفحه شروع 596 | صفحه پایان 608

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه الگوی آموزش های مهارتی اثربخش جهت ارتقای مراکز علمی کاربردی استان مازندران انجام پذیرفت. پژوهش مذکور از نظر هدف کاربردی و بر مبنای ماهیت داده ها نیز از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش, شامل کلیه خبرگان حوزه آموزش های مهارتی اثربخش بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند گلوله برفی, تعداد 30 خبره انتخاب شدند. گروه دوم از جامعه آماری این پژوهش در بخش کمی شامل کلیه مدرسان رسمی مراکز علمی کاربردی استان مازندران به تعداد 3000 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی و گلوله برفی تعداد 608 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. در بخش کیفی پژوهش حاضر از مصاحبه های نیمه عمیق و در بخش کمی, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی و پایایی هر دو ابزار مورد سنجش قرار گرفت و تایید شدند. روش تحلیل داده ها در بخش کیفی کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی داده بنیاد بود و در بخش کمی, جهت روایی مدل و تعیین میزان روابط عوامل شناسایی شده از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در مجموع 6 بعد اهداف شغلی, مربی, محیط, دانشجو, محتوا و مدیریت, 28مولفه و252شاخص از ابعاد الگوی آموزش های مهارتی اثربخش می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کیا لاشکی، هدایت، خورشیدی، عباس، محمدخانی، کامران، و خسروی بابادی، علی اکبر. (1400). ارائه الگوی آموزش های مهارتی اثربخش جهت ارتقای آموزش در مراکز علمی کاربردی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 596-608. SID. https://sid.ir/paper/415799/fa

    Vancouver: کپی

    کیا لاشکی هدایت، خورشیدی عباس، محمدخانی کامران، خسروی بابادی علی اکبر. ارائه الگوی آموزش های مهارتی اثربخش جهت ارتقای آموزش در مراکز علمی کاربردی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):596-608. Available from: https://sid.ir/paper/415799/fa

    IEEE: کپی

    هدایت کیا لاشکی، عباس خورشیدی، کامران محمدخانی، و علی اکبر خسروی بابادی، “ارائه الگوی آموزش های مهارتی اثربخش جهت ارتقای آموزش در مراکز علمی کاربردی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 596–608، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button