مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه بر دشواری های تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه

صفحات

 صفحه شروع 230 | صفحه پایان 243

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه بر دشواری تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه بود. روش ها: شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 24 (دوازده پسر و دوازده دختر) دانش آموز دارای اختلال بیش فعالی کمبود توجه مقطع ششم تا نهم منطقه هفت تهران در سال تحصیلی 98-1397 بودند که به صورت نمونه گیری قضاوتی یا هدفمند بر اساس ملاک های ورود و خروج انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. شرکت کنندگان, پرسش نامه دشواری در تنظیم هیجانی را در مراحل پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری تکمیل کردند. برای گروه آزمایش به مدت ده هفته, بیست جلسه بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه (هفته ای دو جلسه 30دقیقه ای) اجرا شد. یافته ها توسط آزمون تحلیل واریانس چندراهه با اندازه گیری مکرر در محیط نرم افزار SPSS نسخه 26 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین نمرات دشواری تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه در تمام زیرمقیاس ها به طور معنی داری با اندازه اثر متوسط تا زیاد, کاهش پیدا کرد. نتیجه گیری: توسعه و ارزیابی اولیه مداخله بازتوانی با استفاده از رایانه برای کودکان دارای اختلال بیش فعالی کمبود توجه می تواند اولین گام را در پر کردن شکاف موجود در ادبیات بالینی حال حاضر بردارد و باعث بهبود و اثربخشی معنی دار و بالینی در عملکرد دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مایلی، میترا، ابولمعالی الحسینی، خدیجه، نوکنی، مصطفی، و طالع پسند، سیاوش. (1399). اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه بر دشواری های تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه. طب مکمل، 10(3 (پیاپی 36) )، 230-243. SID. https://sid.ir/paper/416278/fa

    Vancouver: کپی

    مایلی میترا، ابولمعالی الحسینی خدیجه، نوکنی مصطفی، طالع پسند سیاوش. اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه بر دشواری های تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه. طب مکمل[Internet]. 1399؛10(3 (پیاپی 36) ):230-243. Available from: https://sid.ir/paper/416278/fa

    IEEE: کپی

    میترا مایلی، خدیجه ابولمعالی الحسینی، مصطفی نوکنی، و سیاوش طالع پسند، “اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از رایانه بر دشواری های تنظیم هیجانی دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه،” طب مکمل، vol. 10، no. 3 (پیاپی 36) ، pp. 230–243، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button