Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

260
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی توانمند سازی حرفه ای بر رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه پرستاران و مادران کودکان بستری

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: کدهای اخلاقی ابزارهایی هستند که جهت تصمیم گیری بهتر پرستاران در تعامل با بیمار, خانواده, همکاران پرستار و دیگر اعضای کادر درمانی کاربرد دارند. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر مدل توانمند سازی حرفه ای پرستاری بر رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه پرستاران و مادران کودکان بستری در بخش های کودکان بود. روش: این مطالعه یک پژوهش نیمه تجربی دو گروهه با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. که بر روی 31 نفر پرستار و 200 نفر از مادران کودکان بستری به صورت سرشماری انجام شد. نمونه ها به طور تصادفی ساده در دو گروه قرار گرفتند. ابزار جمع اوری داده ها در این مطالعه شامل پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه اختصاصی رعایت کدهای اخلاق حرفه ای بود که در دو مرحله قبل و بعد از اجرای الگو تکمیل گردید. یافته ها: میانگین نمره رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه مادران قبل از مداخله 71/64و در گروه کنترل 77/30بود و بعد از مداخله 89/38و در گروه کنترل 92/48بود. بین دو گروه نظر اختلاف معناداری وجود داشت (002/0=P). نتیجه گیری: توانمند سازی حرفه ای پرستاران موجب ارتقا عملکرد پرستاران در رعایت کدهای اخلاقی و بهبود دیدگاه مادران در خصوص رعایت کدهای اخلاقی توسط پرستاران گردید. از آنجا که پرستاران بیشترین ارتباط را با بیماران و مراقبین آنها دارند, لذا ضروری است تا مسیولان حوزه سلامت, برنامه های آموزشی مدونی را در این زمینه در دستور کار خود قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سالار، علیرضا، قلجایی، فرشته، و امینی زاده بزنجانی، اطهره. (1400). تاثیر الگوی توانمند سازی حرفه ای بر رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه پرستاران و مادران کودکان بستری. پرستاری کودکان، 7(3 )، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/416294/fa

    Vancouver: کپی

    سالار علیرضا، قلجایی فرشته، امینی زاده بزنجانی اطهره. تاثیر الگوی توانمند سازی حرفه ای بر رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه پرستاران و مادران کودکان بستری. پرستاری کودکان[Internet]. 1400؛7(3 ):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/416294/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا سالار، فرشته قلجایی، و اطهره امینی زاده بزنجانی، “تاثیر الگوی توانمند سازی حرفه ای بر رعایت کدهای اخلاقی از دیدگاه پرستاران و مادران کودکان بستری،” پرستاری کودکان، vol. 7، no. 3 ، pp. 37–45، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416294/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا