مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت مولفه های موثر بر ارزشیابی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی اساتید در سال تحصیلی 96-9

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 18

چکیده

 زمینه و هدف: اساتید یکی از ارکان اصلی دانشگاه محسوب میشوند و نحوه عملکرد آنها در بازدهی کل نظام آموزشی نقش اساسی ایفا میکند. مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت مولفه های موثر بر ارزشیابی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی اساتید انجام گرفت. روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی تحلیلی می باشد. جامعه آماری تمام اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 278 نفر در سال تحصیلی 96-97 بودند. به روش سرشماری همه اعضا هیات علمی مورد مطالعه قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات از نرم افزار ارزشیابی اساتید استفاده شد. اطلاعات از فرم ارزشیابی اساتید با استفاده از نرم افزار سامانه سما که دارای 14 مولفه می باشد, استخراج و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی فرم به تایید صاحب نظران و پایایی فرم با استفاده از روش الفای کرونباخ 82/0 بدست آمد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 در سطح معنی داری 05/0 انجام شد. یافته ها: شرکت کنندگان در این مطالعه 144نفر 44درصد زن و 155 نفر56درصد مرد بودند. حداکثر نمره ارزشیابی اساتید 5 بود و میانگین نمره کلی ارزشیابی 29/49± 0/4 بدست آمد. بین میانگین وضعیت ارزشیابی اساتید بر اساس جنس و مدرک تحصیلی تفاوت معنی داری وجود نداشت. اما بین نمره ارزشیابی اساتید براساس رتبه علمی تفاوت معنی داری وجود داشت 001>/p. نتیجه گیری: توجه به رفتار و عملکرد استاد در کالس درس می تواند به عنوان راهکاری برای ارتقاء عملکرد اساتید دانشگاه موثر باشد. بنابراین توانمند نمودن اساتید بر حسب رتبه علمی یا اساتید با درجه علمی پایین تر در زمینه روش های تدریس موثر و همچنین آموزش مهارتهای ارتباطی با دانشجویان ضروری به نظر میرسد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرآبادی زاده، حسن، زارعی، آفاق، و محمدی، یحیی. (1399). بررسی وضعیت مولفه های موثر بر ارزشیابی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی اساتید در سال تحصیلی 96-9. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 10(1 )، 13-18. SID. https://sid.ir/paper/416641/fa

    Vancouver: کپی

    امیرآبادی زاده حسن، زارعی آفاق، محمدی یحیی. بررسی وضعیت مولفه های موثر بر ارزشیابی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی اساتید در سال تحصیلی 96-9. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1399؛10(1 ):13-18. Available from: https://sid.ir/paper/416641/fa

    IEEE: کپی

    حسن امیرآبادی زاده، آفاق زارعی، و یحیی محمدی، “بررسی وضعیت مولفه های موثر بر ارزشیابی اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی اساتید در سال تحصیلی 96-9،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 13–18، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button