مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد مدیران پرستاری خط مقدم در مورد روشهای برقراری ارتباط در بخشهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 49

چکیده

 در فرآیند ارتباطی, مدیران پرستاری عقاید, نظرات و هدایتهای مؤثر خود را به کارکنان انتقال می دهند. بدین منظور آنها برای از بین بردن مشکلات عملی که مانع پیشرفت تبادل اطلاعات در سازمان پرستاری می شود بایستی روشهای ارتباطی مناسبی را انتخاب نمایند. این پژوهش از نوع مطالعه توصیفی - مقطعی است که به منظور بررسی عملکرد مدیران پرستاری در مورد روشهای برقراری ارتباط در دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفته است. جامعه پژوهش در این مطالعه کلیه مدیران پرستاری بخشها بودند و به طریق سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه دو قسمتی بود, در قسمت اول 6 سوال مشخصات فردی را مورد پرسش قرار می داد و در قسمت دوم, بیست سوال عملکرد واحدها را در مورد روشهای برقراری ارتباط ارزیابی می کرد. بیشترین میزان عملکرد خوب مدیران پرستاری در مورد ارتباط نوشتاری 85.4%, چند جانبه 80.5% و افقی 78.1% بود و کمترین میزان عملکرد خوب واحدها در مورد ارتباط عمودی 9.8% بود. از فعالیتهای اصولی مدیران پرستاری تبادل اطلاعات عقاید و ایده ها و نگرش ها با سایر کارکنان است که به روشهای مناسبی صورت می گیرد و در نتیجه آن فعالیتهای آنها به سهولت انجام می پذیرد, مراقبتهای کیفی توسط پرستاران ارائه می شود و انگیزه و رضایت شغلی کارکنان افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنیان، مرضیه. (1382). بررسی عملکرد مدیران پرستاری خط مقدم در مورد روشهای برقراری ارتباط در بخشهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان. طب و تزکیه، -(50)، 41-49. SID. https://sid.ir/paper/417318/fa

    Vancouver: کپی

    حسنیان مرضیه. بررسی عملکرد مدیران پرستاری خط مقدم در مورد روشهای برقراری ارتباط در بخشهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان. طب و تزکیه[Internet]. 1382؛-(50):41-49. Available from: https://sid.ir/paper/417318/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه حسنیان، “بررسی عملکرد مدیران پرستاری خط مقدم در مورد روشهای برقراری ارتباط در بخشهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان،” طب و تزکیه، vol. -، no. 50، pp. 41–49، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button