مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آمادگی مطالعه مستقل بر روی یادگیری بر مبنای حل مساله (PBL) در کار آموزان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 182

چکیده

 سابقه و هدف: در راستای ارتقا آموزش پزشکی و استفاده موفقیت آمیز از روش آموزش بر مبنای مساله (PBL) تدابیر عملی و آماده سازیهایی لازم است. تعیین تاثیر ایجاد آمادگی مطالعه مستقل (شناختی و عاطفی) بر روی یادگیری بر مبنای حل مساله (PBL) در کارآموزان پزشکی, هدف این مطالعه بوده است.مواد و روشها: یک مطالعه تجربی روی 50 نفر از کارآموزان پزشکی انجام شد. دو گروه مساوی (n=25) مورد و شاهد به صورت تصادفی در نظر گرفته شد و آمادگی در گروه مورد از طریق آموزش ایجاد گردید. میزان آمادگی شناختی و عاطفی دانشجویان از طریق پرسشنامه و میزان یادگیری آنها از طریق آزمون پایانی تعیین گردید. اطلاعات با استفاده از آزمونهای پارامتریک )آزمون t زوج, آزمون t و آنالیز واریانس یکراهه( و آزمون نهایی غیر پارامتریک x2), فیشر, من ویتنی و ویل کاکسون( مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها حاکی از آن بود که دانشجویان از نظر آمادگی شناختی در سطح ضعیف و از نظر آمادگی عاطفی در سطح نسبتا بالایی قرار داشتند. از نظر آمادگی بین گروه مورد و شاهد تفاوت وجود نداشت. بین نمرات ”دانش“ و ”تمایل“ دانشجویان گروه مورد, قبل و بعد از آموزش رابطه معنی دار آماری مشاهده گردید, ) به ترتیب p<0.05 و (p<0.001. همچنین بین گروه مورد و شاهد از نظر میزان یادگیری تفاوت معنی داری وجود داشت.   (p<0.001)نتیجه گیری و توصیه ها: مطالعه مستقل از ارکان اصلی آموزش بر مبنای حل مساله است. از آنجا که دانشجویان گروه مورد بطور معنی دار توفیق بیشتری در امر یادگیری بدست آورند, لذا ایجاد آمادگی در دانشجویان ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوحی، عصمت، عزیزی، فریدون، سهیل ارشدی، فرخ، و حق دوست، علی اکبر. (1380). بررسی تاثیر آمادگی مطالعه مستقل بر روی یادگیری بر مبنای حل مساله (PBL) در کار آموزان پزشکی . پژوهش در پزشکی، 25(3)، 179-182. SID. https://sid.ir/paper/41823/fa

    Vancouver: کپی

    نوحی عصمت، عزیزی فریدون، سهیل ارشدی فرخ، حق دوست علی اکبر. بررسی تاثیر آمادگی مطالعه مستقل بر روی یادگیری بر مبنای حل مساله (PBL) در کار آموزان پزشکی . پژوهش در پزشکی[Internet]. 1380؛25(3):179-182. Available from: https://sid.ir/paper/41823/fa

    IEEE: کپی

    عصمت نوحی، فریدون عزیزی، فرخ سهیل ارشدی، و علی اکبر حق دوست، “بررسی تاثیر آمادگی مطالعه مستقل بر روی یادگیری بر مبنای حل مساله (PBL) در کار آموزان پزشکی ،” پژوهش در پزشکی، vol. 25، no. 3، pp. 179–182، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button