مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادداری اطلاعات در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جهت ارزیابی روش تدریس اساتید

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 41

چکیده

 کسب دانش و یادآوری, نقطه شروع برای یادگیری است و از سوی دیگر حل مشکل بدون داشتن دانش مناسب امکان پذیر نیست, بنابراین افزایش کسب دانش و یادآوری آنها توسط دانشجویان یکی از اهداف آموزشی است. در این مطالعه ما بر آن شدیم تا یادداری اطلاعات را در دانشجویان پزشکی مورد ارزیابی قرار دهیم. جامعه مورد مطالعه دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در نیمسال اول 76-1375 رفسنجان, که حداقل 5 ترم تحصیلی خود را گذارنده بودند است. سه گروه آموزشی علوم پایه و دوره فیزیوپاتولوژی و جمعا 50 نفر (62.5%) پسر و 30 نفر (37.5%) دختر مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار پژوهش سوالات امتحانی چهار گزینه ای تنظیم شده در هر درس بود, که اولا به میزان زیادی مشابه با سوالهای امتحان کلاسی دانشجویان بود و ثانیا دانش نظری را ارزیابی می کرد. پس از تجزیه و تحلیل نتایج به شرح زیر بدست آمد: در گروه علوم پایه حداکثر میزان یادداری در دروس میکروب شناسی (96.7%) وفیزیولوژی (94.7%) حداقل میزان یادداری (55.3%) در درس بهداشت وجود داشت. در دروس فیزیوپاتولوژی حداکثر و حداقل میزان یادداری به ترتیب برای درس خون شناسی 86.6% و روماتولوژی 65.8% است. در درس میکروب شناسی کمترین نمره را دانشجویان ورودی 69 و بالاترین نمره را دانشجویان ورودی 70 کسب کرده اند که همین ویژگی برای نمرات فیزیولوژی وجود دارد. میانگین نمره آزمون دانشجویان ورودی 71 در دروس فیزیوپاتولوژی خون و کلیه بالاتر از سایر ورودیهاست. نتایج این پژوهش بر این مساله تاکید دارد که در بسیاری از دروس روشهای استفاده شده در امر آموزش فاصله زیادی با روش های نوین آموزشی دارند, بنابراین پیشنهاد می شود که حداکثر تلاش انجام شود تا همه حواس در امر آموزش بکار گرفته شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خاکساری، محمد، سجادی، سیدمحمدعلی، و صالحی، موسی. (1379). یادداری اطلاعات در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جهت ارزیابی روش تدریس اساتید . مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 8(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 32-41. SID. https://sid.ir/paper/419146/fa

    Vancouver: کپی

    خاکساری محمد، سجادی سیدمحمدعلی، صالحی موسی. یادداری اطلاعات در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جهت ارزیابی روش تدریس اساتید . مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1379؛8(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):32-41. Available from: https://sid.ir/paper/419146/fa

    IEEE: کپی

    محمد خاکساری، سیدمحمدعلی سجادی، و موسی صالحی، “یادداری اطلاعات در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جهت ارزیابی روش تدریس اساتید ،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 8، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 32–41، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button