آموزش و فراگیری علوم پزشکی در سطوح مختلف، مستلزم وجود برنامه آموزشی مدون و کارآمد، اساتید مجرب، محیط آموزشی مناسب، تجهیزات و امکانات فنی مورد نیاز می باشد. عوامل فوق از یکدیگر اثر پذیرفته و بر یکدیگر اثر می گذارند، به صورتی که عضو هیات علمی از یک طرف، خود در طراحی برنامه آموزشی دخیل است و از طرف دیگر برنامه آموزشی وظائف وی را معین کرده است. برنامه آموزشی روزآمد زمینه به کارگیری تکنولوژی جدید را فراهم می آورد و از طرفی تکنولوژی جدید برنامه آموزشی را دستخوش تغییر و تحول می نماید. با عنایت به مطالب فوق لزوم آشنایی اعضا هیات علمی با فرآیند تغییر و تحول برنامه آموزشی رخ می نماید. انجمن دانشکده های پزشکی آمریکا گروهی را مامور نوسازی آموزشی نموده است. مقاله حاضر ترجمه گزارش گروه یاد شده در خصوص روشهای اصلاح و بازنگری برنامه های آموزش پزشکی است. امید است این تلاش کوچک نزد همکاران عزیز مقبول افتد.