مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی، روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 53

چکیده

 از سال 1352 که برای اولین بار در خاورمیانه کارگاه های آموزشی توسط بخش آموزش پزشکی دانشگاه شیراز برگزار شد, تاکنون ارزیابی این گونه کارگاه ها صورت نگرفته است. با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه آموزش پزشکی لازم است این گونه کارگاه ها با هدف رفع نقایص و تقویت نقاط قوت و میزان کارآیی آنها مورد ارزیابی قرار گیرند.این پژوهش یک مطالعه توصیفی - تحلیلی می باشد که در آن از بین 85 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی شرکت کرده بودند, 71 نفر به سوالات پرسشنامه ای که نگرش, تغییر در علاقه, توانایی و عملکرد آموزشی و همچنین نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار می داد, پاسخ دادند.میانگین نمرات سولاتی که تغییر در نگرش, مهارت در برنامه ریزی آموزشی, آموزش و ارزشیابی و همچنین مورد استفاده بودن مفاهیم کارگاه ها در عملکرد روزمره اساتید را اندازه می گرفت بر حسب سطح تحصیلات, رشته تخصصی و جنس مورد مقایسه قرار گرفت که تنها در مورد مقایسه میانگین نمرات تغییر در برنامه ریزی آموزشی بر حسب جنس تفاوتها از نظر آماری معنی دار بود (p<0.03) و میانگین نمرات افراد مونث بالاتر بدست آمد.در زمینه نظرات واحدهای تحت پژوهش بیشترین تعداد (38 نفر) عقیده داشتند که کمبود وقت یکی از محدودیت هایی است که مانع استفاده از دانش کسب شده از کارگاه ها می شود, و بیشترین تعداد (66 نفر) از یادگیری های کارگاه در زمینه بهبود روشهای آموزشی خود بهره برده اند.در مجموع از بین سه کارگاه بیشترین تاثیر را کارگاه روشهای آموزشی (69%) و پس از آن کارگاه ارزشیابی (46.5%) بر افراد داشته است.یافته های این پژوهش در مجموع موید این نکته می باشد که کارگاه های برگزار شده تاثیری مثبت بر افراد شرکت کننده داشته است. همچنین کارگاه هایی مانند روشهای آموزش و ارزشیابی که مستقیما با عملکرد اساتید در ارتباط بوده اند در مقایسه با برنامه ریزی آموزشی که اغلب در بسیاری از دانشکده ها و بخصوص دانشکده پزشکی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد, تاثیر بیشتری داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی نسب، سیدمسعود، غضنفری، شهلا، توکلی کازرونی، علیرضا، و ارسلان زاده، رضا. (1380). بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند. پژوهش در پزشکی، 25(2)، 47-53. SID. https://sid.ir/paper/41933/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی نسب سیدمسعود، غضنفری شهلا، توکلی کازرونی علیرضا، ارسلان زاده رضا. بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1380؛25(2):47-53. Available from: https://sid.ir/paper/41933/fa

    IEEE: کپی

    سیدمسعود موسوی نسب، شهلا غضنفری، علیرضا توکلی کازرونی، و رضا ارسلان زاده، “بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند،” پژوهش در پزشکی، vol. 25، no. 2، pp. 47–53، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button