مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادر کننده سنگهای تزیینی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 152

چکیده

 ایران از نظر بر خورداری از منابع سنگ های طبیعی یکی از غنی ترین کشورهای جهان به شمار می رود. گرچه ایران از نظر کمیت مقام دوم و از نظر تنوع در سنگ مقام اول را در دنیا دارا می باشد, ولی با این وجود متاسفانه از هیچگونه مزیت رقابتی خاصی در زمینه صادرات سنگ های تزیینی برخوردار نمی باشد. از آنجایی که صادرات هر کشور توسط شرکتهای فعال در صنایع آن کشور صورت می گیرد, برخورداری شرکت های صادر کننده از مزیت رقابتی, یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت صادرات آن کشور به شمار می آید .مقاله حاضر با اقتباس از نگرش منبع مدار و با هدف پاسخگویی به یکی از دلایل عمده پایین بودن سطح عمومی صادرات در یکی از صنایع با پشتوانه کشور به اجرا در آمده است. در این مقاله ابتدا به بررسی وضعیت شرکتهای صادر کننده سنگ های تزیینی از نظر سطح ابعاد چهارگانه مزیت رقابتی (کیفیت, کارایی, نوآوری و پاسخگویی به مشتریان) پرداخته شده است. سپس با ارایه مدلی مفهومی, رابطه میان سطح ابعاد مزیت رقابتی در شرکتهای صادر کننده سنگ های تزیینی و عملکرد صادراتی آنها مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج بررسی ها موید آن است که 1) گرچه شرکتهای صادرکننده سنگ های تزیینی در بعد کیفیت از سطح کیفی مطلوب برخوردارند, ولی در سایر ابعاد مزیت رقابتی (از حیث کارایی, نوآوری و پاسخگویی به مشتریان) در سطح پایینی قرار دارند و 2) میان ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده سنگ های تزیینی رابطه معنادار مثبتی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کردنائیج، اسداله، رستمی، نعمت اله، و دهیادگاری، سعید. (1384). بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادر کننده سنگهای تزیینی . پژوهشنامه بازرگانی، 10(37)، 133-152. SID. https://sid.ir/paper/426499/fa

Vancouver: کپی

کردنائیج اسداله، رستمی نعمت اله، دهیادگاری سعید. بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادر کننده سنگهای تزیینی . پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1384؛10(37):133-152. Available from: https://sid.ir/paper/426499/fa

IEEE: کپی

اسداله کردنائیج، نعمت اله رستمی، و سعید دهیادگاری، “بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادر کننده سنگهای تزیینی ،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 10، no. 37، pp. 133–152، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/426499/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button