مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی برعملکرد تحصیلی، یادگیری مطالب، انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش آموزان سال دوم متوسطه نظری شهر بوشهر

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی برعملکرد تحصیلی,یادداری مطالب,انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش آموزان دوره متوسطه می باشد.روش تحقیق در این مطالعه از نوع آزمایشی دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون با مرحله پیگیری است.جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر سال دوم متوسطه نظری شهر بوشهر در سال تحصیلی 81-82 می باشد که تعداد77 نفر از آنها به عنوان نمونه به روش تصادفی انتخاب گردیدند.41 نفر از افراد نمونه به عنوان گروه آزمایشی برای یادگیری مشارکتی و 36 نفر به عنوان گروه گواه برای آموزش سنتی به طور تصادفی انتخاب شدند.ابزار بکار رفته در این پژوهش شامل مقیاس خودپنداره راجرز,مقیاس انگیزه پیشرفت,پرسشنامه توصیف خودگیزلی و آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی براساس مطالب درس بینش اسلامی می باشند.آزمودنیها در سه مرحله پیش آزمون,پس آزمون و پیگیری چهل و پنج روزه جهت پاسخگوئی به آزمونها مشارکت نمودند.جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تی تست و تجزیه تحلیل واریانس استفاده گردید.نتایج نشان دادند که عملکرد تحصیلی,انگیزه پیشرفت و خودپنداره آزمایشی گه با شیوه یادگیری مشارکتی آموزش دیده بودند نسبت به گروه گواه که با شیوه سنتی آموزش دیده بودند بیشتر است و تفاوت بین آنها از لحاظ آماری معنی دار است.همچنین,نتایج نشان دادند که اثرات آموزش مشارکتی در یادداری مطالب در مرحله پیگیری معنی دار بود.به عبارت دیگر آموزش به شیوه یادگیری مشارکتی نسبت به آموزش سنتی باعث افزایش عملکرد تحصیلی,خودپنداره و انگیزه پیشرفت دانش آموزان گردیده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیسی، عبدالکاظم، نجاریان، بهمن، و شیخیانی، محمد. (1383). مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی برعملکرد تحصیلی, یادگیری مطالب, انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش‌آموزان سال دوم متوسطه نظری شهر بوشهر. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 11(4-3)، 25-44. SID. https://sid.ir/paper/427351/fa

    Vancouver: کپی

    نیسی عبدالکاظم، نجاریان بهمن، شیخیانی محمد. مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی برعملکرد تحصیلی, یادگیری مطالب, انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش‌آموزان سال دوم متوسطه نظری شهر بوشهر. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1383؛11(4-3):25-44. Available from: https://sid.ir/paper/427351/fa

    IEEE: کپی

    عبدالکاظم نیسی، بهمن نجاریان، و محمد شیخیانی، “مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی برعملکرد تحصیلی, یادگیری مطالب, انگیزه پیشرفت و خودپنداره دانش‌آموزان سال دوم متوسطه نظری شهر بوشهر،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 11، no. 4-3، pp. 25–44، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/427351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button