مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موارد شکایات ارسال شده به سازمان نظام پزشکی از چشم پزشکان سراسر کشور طی سال های 1387-1382

صفحات

 صفحه شروع 374 | صفحه پایان 379

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف: تعیین فراوانی موارد شکایات ارسالی به سازمان نظام پزشکی از چشم پزشکان سراسر کشور.روش بررسی: این مطالعه به صورت مقطعی بر روی موارد شکایت از چشم پزشکان سراسر کشور که طی سال های 1387-1382 به سازمان نظام پزشکی کل کشور ارجاع شده بودند، انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS انجام شد.یافته ها: طی این شش سال، تعداد 1869 مورد شکایت، از پزشکان رشته های مختلف به سازمان نظام پزشکی ارسال شده بود که از این میان 115 مورد (6.1 درصد) مربوط به چشم پزشکان بوده است. از این تعداد فقط 91 پرونده در دسترس بود. در بررسی به عمل آمده، 10.1 درصد شکایات مربوط به مراکز درمانی دولتی دانشگاهی، 58.3 درصد مربوط به مراکز درمانی دولتی غیردانشگاهی و 30.7 درصد مربوط به مراکز درمانی خصوصی بوده و میزان قصور در این مراکز به ترتیب 20، 28.3 و 35.8 درصد بود. در میان انواع مداخلات درمانی که منجر به شکایت گردیده بودند، عمل جراحی آب مروارید با 46.1 درصد بیش ترین تعداد را به خود اختصاص می داد و پس از آن جراحی لیزیک (16.4 درصد) و درمان آسیب های چشمی (10.1 درصد) در جایگاه های دوم و سوم قرار داشتند.نتیجه گیری: آگاهی کامل بیمار از خطرات عمل و برقراری ارتباط خوب با بیمار و همراهان وی و هم چنین انجام معاینات دقیق شامل ارزیابی، بررسی وضعیت مجاری اشکی، آدنکسها، فشار چشم، شبکیه و از همه مهم تر تعدیل انتظارات بیمار نسبت به حدود موفقیت درمان های انجام شده و عدم تضمین معالجه قطعی و بهبود بیمار بعد از جراحی به ویژه در اعمال جراحی لیزیک، در کاهش قصور و شکایت از چشم پزشکان نقش مهمی را ایفا می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، محمدرضا، طباطبایی، سیدعلی، و صمیمی، سیدمهدی. (1391). بررسی موارد شکایات ارسال شده به سازمان نظام پزشکی از چشم پزشکان سراسر کشور طی سال های 1387-1382. بینا، 17(4 (پی در پی 69))، 374-379. SID. https://sid.ir/paper/42783/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری محمدرضا، طباطبایی سیدعلی، صمیمی سیدمهدی. بررسی موارد شکایات ارسال شده به سازمان نظام پزشکی از چشم پزشکان سراسر کشور طی سال های 1387-1382. بینا[Internet]. 1391؛17(4 (پی در پی 69)):374-379. Available from: https://sid.ir/paper/42783/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا منصوری، سیدعلی طباطبایی، و سیدمهدی صمیمی، “بررسی موارد شکایات ارسال شده به سازمان نظام پزشکی از چشم پزشکان سراسر کشور طی سال های 1387-1382،” بینا، vol. 17، no. 4 (پی در پی 69)، pp. 374–379، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/42783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button