Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,826
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر بازیهای پرورشی در میزان رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 77

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 84

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در این پژوهش، محقق با استفاده و بکارگیری از آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت (TCAM) تورنس در این زمینه مقایسه مولفه های خلاقیت (سیالی، ابتکار، تخیل) را در بین دانش آموزان گروه تجربی و کنترل مورد مطالعه قرار داده است. برای تعیین گروههای مورد تحقیق از روش نمونه برداری تصادفی ساده استفاده شده است، با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان مورد تحقیق مشتمل بر 360 نفر می باشند 180 نفر آنان در گروه تجربی (90 نفر دانش آموزان پسر و 90 نفر دانش آموزان دختر) و 180 نفر مابقی در گروه کنترل (90 نفر دانش آموزان پسر و 90 نفر دانش آموزان دختر) به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده در نظر گرفته شده اند. کلیه آزمودنی های تحقیق در هر دو گروه تجربی و کنترل، پس از اتمام مدت آموزش به طور انفرادی در نمازخانه مدارس مربوطه زیر نظر آزمونگراها (testers) تحت آزمون خلاقیت تورنس قرار گرفتند، پس از اخذ اطلاعات از آزمودنی ها با استفاده از برنامه کامپیوتری SAS, SPSS از طریق تحلیل واریانس چند عاملی و مقایسه میانگین ها به روش آزمون چند دامنه ای دانکن، فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق بر اساس هدفهای ویژه در نظر گرفته شده به شرح ذیل می باشد: 1-       از نظر مولفه سیالی (روانی) تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 2-       از نظر مولفه ابتکار (اصالت) تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 3-       از نظر مولفه تخیل تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 4-       مشخص گردید که در مولفه سیالی (روانی) بین گروه تجربی تحقیق با معیار استاندارد تورنس تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی در مولفه های ابتکار (اصالت) و تخیل گروه تجربی تحقیق با معیار استاندارد تورنس تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدعامری، میرحسن. (1380). بررسی تاثیر بازیهای پرورشی در میزان رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 77 . المپیک، 9(2-1 (پیاپی 19))، 73-84. SID. https://sid.ir/paper/428803/fa

    Vancouver: کپی

    سیدعامری میرحسن. بررسی تاثیر بازیهای پرورشی در میزان رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 77 . المپیک[Internet]. 1380؛9(2-1 (پیاپی 19)):73-84. Available from: https://sid.ir/paper/428803/fa

    IEEE: کپی

    میرحسن سیدعامری، “بررسی تاثیر بازیهای پرورشی در میزان رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 77 ،” المپیک، vol. 9، no. 2-1 (پیاپی 19)، pp. 73–84، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/428803/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا