Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

OLYMPIC

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1-2 (SERIAL 19)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    15987
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 15987

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

سیدعامری میرحسن

نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    73-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2826
  • دانلود: 

    700
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این پژوهش، محقق با استفاده و بکارگیری از آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت (TCAM) تورنس در این زمینه مقایسه مولفه های خلاقیت (سیالی، ابتکار، تخیل) را در بین دانش آموزان گروه تجربی و کنترل مورد مطالعه قرار داده است. برای تعیین گروههای مورد تحقیق از روش نمونه برداری تصادفی ساده استفاده شده است، با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان مورد تحقیق مشتمل بر 360 نفر می باشند 180 نفر آنان در گروه تجربی (90 نفر دانش آموزان پسر و 90 نفر دانش آموزان دختر) و 180 نفر مابقی در گروه کنترل (90 نفر دانش آموزان پسر و 90 نفر دانش آموزان دختر) به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده در نظر گرفته شده اند. کلیه آزمودنی های تحقیق در هر دو گروه تجربی و کنترل، پس از اتمام مدت آموزش به طور انفرادی در نمازخانه مدارس مربوطه زیر نظر آزمونگراها (testers) تحت آزمون خلاقیت تورنس قرار گرفتند، پس از اخذ اطلاعات از آزمودنی ها با استفاده از برنامه کامپیوتری SAS, SPSS از طریق تحلیل واریانس چند عاملی و مقایسه میانگین ها به روش آزمون چند دامنه ای دانکن، فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق بر اساس هدفهای ویژه در نظر گرفته شده به شرح ذیل می باشد: 1-       از نظر مولفه سیالی (روانی) تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 2-       از نظر مولفه ابتکار (اصالت) تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 3-       از نظر مولفه تخیل تفاوت معنی داری بین دانش آموزان گروه تجربی پسران و دختران با دانش آموزان گروه کنترل پسران و دختران وجود دارد. 4-       مشخص گردید که در مولفه سیالی (روانی) بین گروه تجربی تحقیق با معیار استاندارد تورنس تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی در مولفه های ابتکار (اصالت) و تخیل گروه تجربی تحقیق با معیار استاندارد تورنس تفاوت معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2826

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    85-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4210
  • دانلود: 

    301
کلیدواژه: 
چکیده: 

در جریان فعالیتهای ورزشی، اتساع عروقی وسیعی در سرخرگهای قلب و عضلات اسکلتی بوجود می آید. در زمینه میانجی های متسع کننده عروقی که مستقیما بر روی عضلات صاف عروق عمل می کنند، اطلاعات قابل توجهی حاصل شده است. البته نقش میانجی هایی که از طریق سلولهای اندوتلیوم آزاد می شود و بدنبال تمرینات بدنی در جانداران موجب اتساع عروقی می گردد، کمتر شناخته شده است. با این حال، بدنبال کشف عالم شل کننده مشتق از اندوتلیوم (EDRF) در سال 1980 مطالعات گسترده ای بر روی رگها و عروق خونی در شرایط آزمایشگاهی و همچنین در محیطهای زنده بر روی حیوانات گوناگون در زمان استراحت صورت گرفته است. در حقیقت این موضوع که برخی از مطالعات عامل شل کننده مشتق از اندوتلیوم (EDRF) را همان نیتریک اکساید (NO) معرفی نموده اند بسیار اهمیت دارد. رها شدن نیتریک اکساید از سلولهای پوششی جدار داخلی حفره های رگها (سلولهای اندوتلیوم) صورت می گیرد که می تواند بوسیله دو گروه از تحریکات عمومی دارویی و جسمانی تولید شود. از لحاظ طبقه بندی ابتدایی محرکهای طبیعی بدن، ترشح نوراپی نفرین را می توان مثال مناسبی دانست. ضمنا برای طبقه بندی جدید از محرکهای طبیعی بدن، میزان تغییرات جریان موضعی خون همراه با افزایش بیشتر در جریان خون عمومی می تواند محرک مناسبی برای رهاسازی نیتریک اکساید از سلولهای پوششی درون حفره های عروقی باشد. این مقاله نقش و وظایفی را که سلولهای اندوتلیوم عروقی ممکن است در متسع نمودن رگهای گردش خون کرونر و عضلات اسکلتی فعالی ایفا نماید را در جریان فعالیت شدید ورزشی به آزمایش می گذارد. ضمنا این مقاله سوالی را مطرح می نماید که اهمیت زیادی برای بررسی بیشتر دارد. آنهم این که آیا عملکرد سلولهای اندوتلیوم دیواره عروقی بوسیله تحریکاتی مانند تمرینات ورزشی تنظیم و تعیین می شود؟....

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4210

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 301 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    39-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    773
  • دانلود: 

    298
کلیدواژه: 
چکیده: 

سفرهای سریع به اماکن دوردست، که با گذر از مناطق زمانی میسر می شود، انسان را به مدت یک هفته مبتلا به نوعی ناخوشی عمومی می کند. این حالت موجب افت عملکرد بیشینه ورزشکار و وقفه در برنامه های تمرینی و آماده سازی وی برای تمرینات می شود. این وضعیت حاصل سازگاری بطنی ساعت زیستی با مناطق زمانی جدید است. در این مقاله کاهش شدت و مدت زمان این اثرات منفی – قبل و بعد از پرواز و نیز در حین آن – و مبنای علمی آن توضیح داده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 773

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1763
  • دانلود: 

    444
کلیدواژه: 
چکیده: 

مدت زیادی است که می دانیم تمرین بدنی برای سلامتی بدنی افراد خوبست، اما خواندن مطالبی درباره ارزشمندی ورزش برای ارتقای سطح سلامتی مردم در نشریات مربوط به تندرستی فقط در طی 10 سال گذشته عادی شده است. هر چند اظهارنظرهای خوشبینانه مطبوعات توجه عموم را به خود جلب کرد، اما در اکثر موارد جامعه علمی در حمایت از این امر محتاط بود. تا چند سال اخیر، ارزشیابی ادبیات پژوهشی درباره پیامدهای روان شناختی همراه با تمرین، مانند کم شدن اضطراب و افسردگی به نتایج نسبتا ناهمسانی رسیده بود.قلت مطالعات بالینی و همه گیرشناسی، و آمیختگی یافته های معنی دار و غیر معنی دار، حمایت مستحکم دانشمندان از اثر مثبت تمرین بدنی بر سلامت روانی را دشوار ساخته بود. یکی از دلایل خوش بین تر بودن مرورهای اخیر بر ادبیات (لندرز، 1998، 1999؛ ماتری، در حال انتشار؛ تیلور، در حال انتشار)، گسترش مطالعات همه گیرشناسی و تجربی و مرورهای کیفی ادبیات (مانند فراتحلیل) از سال 1990 به بعد بود.مرورهای فراتحلیلی نیز در روشن کردن رابطه بین تمرین بدنی و پیامدهای روان شناختی مختلف با ارزش بوده اند. فراتحلیل، آزمایش تجربی نیست، بلکه مرور کیفی نتایج مطالعات است. با این حال فراتحلیل تمام مطالعات منتشر شده و نشده را در بر می گیرد و با ترکیب کردن نتایج و جمع زدن آزمودنی ها توان آماری را افزایش می دهد. اهمیت پدیده فوق این است که اغلب مطالعات تجربی که درباره تمرین بدنی و سلامتی روانی انجام می شوند فاقد توان آماری کافی هستند که با آلفای مرسوم کمتر یا مساوی پنج صدم بتوانند تفاوت معنی دار را کشف کنند. نتیجه این است که احتمال خطای نوع دوم افزایش می یابد، به این معنا که پدیده ای واقعا معنی دار است اما نتیجه گیری می شود که معنی دار نیست. هرت (1994) اظهار کرد که مهم ترین جنبه فراتحلیل این است که با ترکیب کردن نتایج مطالعات تجربی همگن و کوچک نمره ب، شواهد نمره الف پدید می آورد...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1763

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 444 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    3-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1672
  • دانلود: 

    617
کلیدواژه: 
چکیده: 

به منظور تعیین و بررسی میزان آشنایی متخصصین تربیت بدنی با جنبه های تاریخی و اجتماعی بازیهای المپیک، پاسخ های صحیح 153 نفر از صاحبنظران تربیت بدنی، از دانشگاههای گیلان، زنجان، تربیت معلم تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی تهران، مشهد، اصفهان، شهید چمران اهواز، کرمان، سیستان و بلوچستان و دانشگاه تهران که به صورت غیرتصادفی و هدفدار انتخاب شده بودند، به پرسش نامه ای که به همین منظور تنظیم شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. در تحقیق حاضر صاحبنظران تربیت بدنی به کسانی اطلاق شده که دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس تربیت بدنی و بالاتر بوده و به تدریس دروس تربیت بدنی در دانشگاه اشتغال دارند. پرسش نامه شامل 18 سوال تاریخی و 15 سوال اجتماعی بوده و قبل از تنظیم نهایی، ابتدا در دانشگاه گیلان به صورت تحقیق راهنما انجام شده و پس از تجدیدنظر و اصلاحات لازم، به مورد اجرا گذاشته شده است. 153 نفر آزمودنی، شامل 108 نفر مرد و 45 نفر زن بوده اند. از مجموع 63 نفر لیسانس را، 56 نفر مرد و 21 نفر زن تشکیل داده اند. 13 نفر از نمونه ها نیز دارای مدرک تحصیلی دکترا بوده که از این تعداد، 11 نفر مرد و 2 نفر زن بوده اند. همچنین توضیحات سربرگ پرسش نامه، گرایش علمی و عملی نمونه ها را نیز مشخص نموده است. پرسش نامه ها پس از پاسخگویی توسط نمونه ها، جمع آوری شده و پس از استخراج و تجزیه و تحلیل آماری، این نتایج حاصل شده است:1-       در پاسخ به کل سوالات تاریخی و اجتماعی، بین پاسخ های صحیح متخصصین زن و مرد تربیت بدنی با میانگین 52.6 درصد و 52.95 درصد و افراد لیسانس و بالاتر از لیسانس به ترتیب با میانگین 50.55 درصد و 57.7 درصد، تفاوت معنی دار (P≤0.05) مشاهده نشد.2-       در پاسخ به سوالات تاریخی، بین پاسخ های صحیح متخصصین زن و مرد تربیت بدنی به ترتیب با میانگین 39.1 درصد و 41.1 درصد متخصصین لیسانس و بالاتر از لیسانس به ترتیب با میانگین 39.4 درصد و 41.1 درصد (P≤0.05) تفاوت معنی دار مشاهده نشد.3-       در پاسخ به سوالات اجتماعی، بین پاسخ های صحیح زنان و مردان به ترتیب با میانگین 66.1 درصد و 64.2 درصد افراد لیسانس و بالاتر از لیسانس تربیت بدنی به ترتیب با میانگین 61.7 درصد و 69.32 درصد (P≤0.05)  تفاوت معنی دار مشاهده نشد.با توجه به مجموع اطلاعات و آمار به دست آمده از تحقیق، نتیجه می گیریم که پاسخهای صحیح متخصصین مرد و زن و افراد لیسانس و بالاتر از لیسانس تربیت بدنی، به سوالات تاریخی و اجتماعی، در مجموع و هر یک به طور جداگانه، در حد متوسط و نسبتا ضعیف قرار داشته و به طور کلی، صاحبنظران تربیت بدنی با جنبه های تاریخی و اجتماعی نهضت المپیک، آشنایی زیادی ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1672

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کاشف مجید

نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    839
  • دانلود: 

    514
چکیده: 

هدف از اجرای این تحقیق آگاهی از اثرات بازیافت فعال و غیرفعال در برطرف ساختن خستگی ناشی از فعالیت بدنی شدید و آماده شدن برای شروع فعالیت بعدی است. 26 مرد جوان ورزشکار عضو تیمهای ملی، باشگاهی یا دانشگاهی بصورت داوطلب در سه گروه نشستن (S)، راه رفتن (W) و دویدن (R) تقسیم شدند. برای اندازه گیری آنزیمهای LDH و CK نمونه خون سیاهرگی و برای اندازه گیری گازهای خونی، نمونه خون سرخرگی در چهار مرحله گرفته شد. تمرین شامل آزمون بیشینه بروس بود که کلیه آزمودنیها تا سر حد خستگی آنرا اجرا کردند و سپس هر گروه در 15 دقیقه اول از دوره بازیافت به روش مربوط به گروه خود شامل، نشستن، راه رفتن با سرعت 2 کیلومتر در ساعت یا 34 متر در دقیقه با سرعت 4 کیلومتر در ساعت یا 67 متر در دقیقه عمل می کردند. پس از آن کلیه آزمودنیها در هر سه گروه به مدت 30 دقیقه می نشستند. نمونه های خون قبل از تمرین(A)، بعد از تمرین(B) ، بعد از 15 دقیقه از دوره بازیافت(C)و بعد از 45 دقیقه از دوره بازیافت (D)جمع آوری شد و با استفاده از روش تحلیل واریانس یک طرفه نتایج زیر بدست آمد: آنزیمهای LDH و CK در هیچیک از گروهها تفاوت معنی دار نداشت و نوع عملکرد در دوره بازیافت بر آن اثر قابل ملاحظه ای نداشته است. فشار اکسیژن خون سرخرگی بعد از تمرین بین گروهها تفاوت معنی داری داشت اما در دوره بازیافت اختلاف معنی داری مشاهده نشد. فشار گاز کربنیک، PH، یون بی کربنات و اضافه قلیا(Base exess) در هر دو مرحله از دوره بازیافت اختلاف معنی داری از خود نشان دادند. شواهد موجود نشان می دهد که بازیافت فعال (راه رفتن و دویدن) در رفع سریعتر خستگی در مقایسه با بازیافت غیرفعال (نشستن) اثر مثبت قابل ملاحظه ای دارند. بنابراین وقتی زمان کوتاه بین دو نوبت فعالیت شدید وجود دارد. دویدن بهترین روش برای رفع خستگی است و اگر زمان بین دو نوبت فعالیت شدید 45 دقیقه یا بیشتر است، راه رفتن مناسبترین روش برای برطرف ساختن خستگی ناشی از فعالیت شدید بدنی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 514 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

FARADJZADEH SH. | KARIMINEZHAD N.

نشریه: 

OLYMPIC

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1-2 (SERIAL 19)
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    255
  • دانلود: 

    366
کلیدواژه: 
چکیده: 

Rapid journeys to distant places across time zones produce a general malaise that lasts for up to one week. It can reduce an athletes peak performance and disrupts training schedules and preparations for competition. It results from the slow adjustment of the body clock to the new time zone. Methods for reducing the severity and duration of these negative effects-for use before, during, and in the days after the flight-are described and their scientific basis is explained.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 255

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 366 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1831
  • دانلود: 

    713
کلیدواژه: 
چکیده: 

به منظور ارزیابی و مقایسه میزان آمادگی جسمانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور با نرم ملی، این پژوهش به اجرا درآمد. روش تحقیق، زمینه یابی و جامعه آماری کلیه استان های کشور بود. نمونه های آماری را استان های آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، خراسان و خوزستان تشکیل می دادند. روش آماری مورد استفاده در بخش آمار استنباطی، آزمون T تک نمونه ای برای میانگین جامعه بوده است. ابزارهای اندازه گیری، چهار آزمون کشش بارفیکس به شکل خوابیده، دراز و نشست به حالتی که دستها به صورت ضربدری روی سینه قرار دارند، دو 540 متر و آزمون انعطاف پذیری بوده اند. از مجموع 360 فرضیه و زیر فرضیه هایی که در گروه های سنی 9 تا 17 سال پسر و دختر استان های کشور بر اساس چهار آزمون فوق الذکر، آزمون شدند؛ تعداد 295 فرضیه یعنی 82 درصد در سطح P<0.05 معنادار بودند. از این تعداد معناداری، در 138 مورد، یعنی 47 درصد، معناداری به نفع میانگین های نرم ملی و در 157 مورد، یعنی 53 درصد معناداری به نفع میانگین های نمونه استانی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1831

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 713 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SEYD AMERI M.

نشریه: 

OLYMPIC

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2001
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1-2 (SERIAL 19)
  • صفحات: 

    51-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    232
  • دانلود: 

    366
کلیدواژه: 
چکیده: 

In this research, having used the Torrance Test (TCAM) Creative thinking in practice and Movement the researcher has compared the variables of creativity (fluency, originality, imagination) among the experimental and the control groups. the sample population was chosen through random selection. 360 students were considered as the sample population. Through the random method 180 students were considered as the experimental group (90 male and 90 female) and 180 students were considered as the control group. All the subjects both in experimental and control groups, having passed the training period were individually tested by the testers by means of Torrance Test of Creativity. Using the Factor variance analysis, the method of comparing the means through Dankens multi- tailed- test researcher extracted the data and analyzed them through the SAS,SPSS computer programs.  RESULTS  Regarding the specific objectives of the research, the researcher concluded that: 1. Regarding the variable fluency there is a significant difference between the students (male and female) experimental and control groups.2. Regarding the variable of originality there is a significant difference between the students (male and female) in the experimental and control groups.3. Regarding the variable of imagination there is a significant difference between the students (male and female) in the experimental and control groups. 4. It is proved that there is no significant difference between Torrance Standard Scale and fluency of students in the experimental group; however there is a significant difference between the Torance Standard Scale and the originality and imagination of the students in the experimental group.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 232

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 366 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علیجانی عیدی

نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    16958
  • دانلود: 

    4298
کلیدواژه: 
چکیده: 

بیماری دیابت یکی از شایع ترین بیماریهای عصر حاضر است که بر اثر اختلال در متابولیسم مواد قندی در بدن اتفاق می افتد. بیماری دیابت دو نوع است: وابسته به انسولین (IDDM) و غیروابسته به انسولین (NIDDM). در بیماران دیابتی یا اصولا انسولین ترشح نمی شود و یا ترشح انسولین کم است و یا حساسیت گیرنده های انسولین کاهش یافته و افراد مبتلا عموما در مقابل انسولین مقاوم هستند. افراد مبتلا به دیابت در معرض آسیب های گوناگونی از قبیل آسیب به شبکیه چشم، آسیب کلیوی، آسیب دستگاه عصبی و بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند. تاثیر فعالیتهای ورزشی در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری دیابت مورد پذیرش محققین زیادی قرار گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که انجام منظم فعالیتهای ورزشی موجب افزایش پروتئین ناقل گلوکز (GulT4) و در نتیجه تسهیل ورود گلوکز به داخل سلولهای بدن به ویژه سلولهای عضلانی می شود. از طرفی انقباضات مکرر عضلات مخصوصا عضلات بزرگ بدن نیز موجب تسهیل ورود گلوکز خون به داخل سلولهای عضلانی می گردد. این امر باعث مصرف بیشتر قند خون در سطح سلولی می گردد. بنابراین می توان از فعالیتهای ورزشی مخصوصا هوازی مانند پیاده روی، دویدن، شنا و دوچرخه سواری با شدت کم تا متوسط و به مدت 20 تا 90 دقیقه و به تعداد 3 تا 7 جلسه در هفته در وقت مناسبی از روز با رعایت مراقبت های ویژه پزشکی به مثابه وسیله مناسب و کم هزینه ای برای درمان و کنترل بیماری دیابت نوع اول و دوم استفاده کرد. بهرحال، انتخاب شیوه زندگی که متکی بر انجام فعالیتهای ورزشی برنامه ریزی شده باشد، هم می تواند از شدت عوارض وابسته به دیابت نوع اول و دوم بکاهد و هم می تواند هزینه های مراقبتهای پزشکی را کم کرده و کیفیت زندگی را برای بیماران دیابتی بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 16958

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

المپیک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1380
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2-1 (پیاپی 19)
  • صفحات: 

    93-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1319
  • دانلود: 

    633
چکیده: 

ده نفر از کشتی گیران جوان منتخب گیلان که در مسابقات قهرمانی استان حائز رتبه اول شده بودند به منظور مقایسه تغییرات حداکثر اکسیژن مصرفی (Vo2max) در صبح و عصر، انتخاب گردیدند. این افراد همگی سالم بودند، میانگین سن، وزن و قد آنها به ترتیب (19.4±0.66) سال، (73.4±9.97) کیلوگرم، (174.4±5.27) سانتیمتر، و حداقل سابقه ورزشی آنها 5 سال بود. فعالیتی که از طریق آن Vo2max تخمین زده شد آزمون بروس (Bruce) بود که بر روی دستگاه نوار گردان (Treadmill) انجام گرفت. آزمودنی ها در دو روز متوالی یعنی صبح یک روز و بعدازظهر روز بعد به فعالیت پرداختند. شرایط و متغیرهای محیطی در داخل آزمایشگاه (مانند رطوبت و دما) جهت انجام فعالیت صبح و عصر برای کلیه آزمودنی ها تقریبا یکسان بود. مدت زمان انجام فعالیت آزمودنی ها تا مرحله رسیدن به واماندگی (Exhaustion) بر روی تردمیل در صبح و عصر به طور جداگانه ثبت شده و با هم مقایسه گردید که اختلافاتی در میان آنها از لحاظ رکورد زمانی و به تبع آن Vo2max، مشاهده گردید که این اختلافات معنی دار (P<0.05) نبودند. بنابراین نتیجه می گیریم که نمی توان با قاطعیت عنوان کرد که توان هوازی کشتی گیران در صبح بهتر است یا عصر.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 633 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0