Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

699
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

141
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی بین رتبه امتحان جامع علوم پایه و نمره ارزشیابی استادان در گروه های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (82-1370)

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 24

چکیده

 سابقه و هدف: نتایج ارزشیابی استادان یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری های پرسنلی در دانشگاه است. نظر به بحث فراوان در این زمینه و از آن جا که ارزشیابی استادان به منزله بررسی فعالیت های آموزشی آن ها و از سوی دیگر رتبه دانشگاه ها در امتحان جامع علوم پایه دربرگیرنده موفقیت آموزشی دانشگاه ها است, این بررسی به منظور تعیین همبستگی بین رتبه امتحان جامع علوم پایه در دروس مختلف با ارزشیابی استادان گروه های آموزشی علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سال های 82-1370 انجام گرفت.مواد و روش ها: این مطالعه به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. از یک برگه اطلاعاتی که شامل متغیرهای سال های امتحان علوم پایه, نمره و رتبه دروس مختلف در امتحان, جنس, سن و معدل کل دانشجویان, حد نصاب قبولی, نمره کل امتحان علوم پایه و نمره ارزشیابی استادان در دروس مختلف بود, برای ثبت داده ها استفاده شد. برای تکمیل برگه های مذکور از بایگانی های امور فارغ التحصیلان, خدمات ماشینی و واحد ارزشیابی مرکز توسعه اداره آموزش دانشگاه استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از میانگین و درصد میانگین, ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون استفاده شد.یافته ها: در این مطالعه اطلاعات کامل 11 دوره ارزشیابی استادان و 13 دوره نتایج امتحان جامع علوم پایه بررسی شد. درس فیزیولوژی در ارزشیابی استادان دارای همبستگی مثبت (P<0.03) و درس بهداشت دارای همبستگی منفی (P<0.01) طی سال های 82-1370 بود. درصد مجردها, درصد زنان, تعداد ترم های مشروطی و واحدهای افتاده, طی سال های مذکور افزایش و سن دانشجویان و معدل کل آن ها کاهش داشته است. بین مجردبودن دانشجویان و مونث بودن آن ها با نمره امتحان علوم پایه همبستگی مثبت وجود داشت (P<0.002). بین تعداد ترم های مشروطی و واحدهای افتاده همبستگی منفی وجود داشت (P<0.02). بین نمره ارزشیابی استادان در کل دروس و رتبه امتحان علوم پایه همبستگی معنا دار آماری وجود نداشت.بحث: با توجه به عدم ارتباط بین ارزشیابی استادان و رتبه امتحان علوم پایه در این بررسی, توصیه می گردد که از روش های دیگر ارزشیابی استادان نیز استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عباسی، محمدرضا، ایران فر، شیرین، رضایی، منصور، و امیری فرد، نسرین. (1383). بررسی همبستگی بین رتبه امتحان جامع علوم پایه و نمره ارزشیابی استادان در گروه های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (82-1370). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، 8(3 (پیاپی 22))، 17-24. SID. https://sid.ir/paper/430652/fa

Vancouver: کپی

عباسی محمدرضا، ایران فر شیرین، رضایی منصور، امیری فرد نسرین. بررسی همبستگی بین رتبه امتحان جامع علوم پایه و نمره ارزشیابی استادان در گروه های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (82-1370). مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)[Internet]. 1383؛8(3 (پیاپی 22)):17-24. Available from: https://sid.ir/paper/430652/fa

IEEE: کپی

محمدرضا عباسی، شیرین ایران فر، منصور رضایی، و نسرین امیری فرد، “بررسی همبستگی بین رتبه امتحان جامع علوم پایه و نمره ارزشیابی استادان در گروه های آموزشی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (82-1370)،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)، vol. 8، no. 3 (پیاپی 22)، pp. 17–24، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/430652/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا