مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهداف ارزشیابی از فعالیت معلمین و مشکل بودن دستیابی به آن، این تحقیق بمنظور تعیین دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1380 انجام شد. روشها. مطالعه با روش کیفی و با استفاده از شیوه group discussion انجام شد. جامعه آماری پژوهش را کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل دادند، که بطور تصادقی ساده با استفاده از لیست اسامی آنان انتخاب شدند. از بین اعضای هیات علمی با مدارک مختلف در دو جنس از (زن و مرد) هر کدام 8-6 نفر انتخاب شدند. راهنمای بحث با استفاده از منابع و اطلاعات موجود طراحی شده و سپس در یک مطالعه مقدماتی در جلسه 2 نفره group discussion بکار برده شد و اصلاحات لازم اعمال شد. در هر جلسه بحث گروهی، سه نفر همکار برای ثبت نکته نظرات اعضاء در جلسه حضور داشتند و پس از پایان هر جلسه، نظرات براساس اهداف جمع بندی و دسته بندی گردید. یافته ها. پژوهش نشان داد که اکثر اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام ارزشیابی را به شرط آماده کردن شرایط و بستر مناسب ضروری ، مشارکت خود را در امر ارزشیابی اعتقاد نداشته، و اهداف ارزشیابی برای اساتید دانشگاه شفاف و روشن نبوده و این احساس وجود دارد که ارزشیابی صرفا" برای تصمیم گیریهای پرسنلی انجام میشود و غالب افراد این اعتقاد را داشتند که دانشجویان منبع مناسبی برای نظردهی در مورد استادان خود هستند. نتیجه. بطور کلی به نظر میرسد که انجام ارزشیابی از نظر اعضای هیات علمی ضرورت ولی نحوه برخورد با آن جای بحث و گفتگو دارد که بستگی به انتساب درونی و بیرونی افراد داشته ، لذا بهتر است شرایط مناسب تری برای مشارکت اساتید در انجام ارزشیابی و حق انتخاب آنان برای این امر ایجاد گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایران فر، شیرین، ایزدی، بابک، منصوری، فیض اله، و رضایی، منصور. (1381). دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/439677/fa

    Vancouver: کپی

    ایران فر شیرین، ایزدی بابک، منصوری فیض اله، رضایی منصور. دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/439677/fa

    IEEE: کپی

    شیرین ایران فر، بابک ایزدی، فیض اله منصوری، و منصور رضایی، “دیدگاه اساتید نسبت به شیوه ارزشیابی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/439677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button