مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد حل مساله

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 32

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین نقش آموزش مهارت های فراشناختی در عملکرد حل مساله, مقایسه شیوه های آموزش این مهارت ها و تعیین موثرترین شیوه برای آموزش مهارت های فراشناختی است. به همین منظور 62 دانش آموز مقطع سوم راهنمایی شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. سپس تمامی آزمودنی گروه نمونه پرسش نامه ای به سبک اسناد کودکان و پرسش نامه ای فراشناختی را تکمیل نمودند. همچنین هر آزمودنی به طور انفرادی در معرض موقعیت آونگ قرار گرفت. سپس آزمودنی ها به طور تصادفی در سه گروه آزمایش آموزش ترکیبی, آموزش دوجانبه, آموزش اسناد و یک گروه کنترل قرار گرفتند و پس از انجام آموزش های فوق مجددا در معرض پس آزمون قرار داده شدند. نتایج حاصل از پیش آزمون و پس آزمون در گروه های فوق با استفاده از آزمون های ناپارامتریک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها بیانگر این مطلب است که آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد حل مساله دانش آموزان تاثیرات بسزایی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جزایری، علیرضا، و اسماعیلی، معصومه. (1381). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد حل مساله. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 3(4 (مسلسل 11))، 27-32. SID. https://sid.ir/paper/43143/fa

    Vancouver: کپی

    جزایری علیرضا، اسماعیلی معصومه. بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد حل مساله. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1381؛3(4 (مسلسل 11)):27-32. Available from: https://sid.ir/paper/43143/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا جزایری، و معصومه اسماعیلی، “بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عملکرد حل مساله،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 11)، pp. 27–32، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43143/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا