مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 133

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله در کودکان پیش دبستانی انجام شد. آزمودنی ها شامل 40 کودک (20 دختر و 20 پسر) پیش دبستانی شهرستان میبد با میانگین سنی 5 سال و 6 ماه بودند که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای گرفتند. یک برنامه آموزش خودتنظیمی به مدت 20 ساعت روزانه به روش های بازی و قصه درمانی برای کودکان گروه آزمایش ارائه شد. جهت سنجش حل مساله در کودکان از 3 خرده مقیاس هوش عملی وکسلر پیش دبستانی (WPPSI) که عبارتند از: مازها, مکعب ها و حساب استفاده شد. داده های به دست آمده با روش تحلیل کوواریانس نشان دهنده تفاوت معنادار بین میانگین نمرات حل مساله در دو گروه آزمایش و گواه بوده است و تفاوت آموزش بر افزایش مهارت حل مساله بر حسب جنسیت معنادار نبود. به عبارتی تاثیر افزایشی آموزش روی پسرها و دخترها به میزان یکسانی می باشد. با توجه به اثربخشی آموزش خودتنظیمی در حل مساله لازم است برنامه های گسترده ای با هدف ارتقای توانایی حل مساله کودکان طراحی گردد که محتوای آن مبتنی بر آموزش خودتنظیمی باشد. آموزش چنین مهارت هایی در ارتقای سایر حیطه های شناختی هم مفید خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جلوه گر، افسانه، کارشکی، حسین، و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1392). تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله کودکان پیش دبستانی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 8(29)، 113-133. SID. https://sid.ir/paper/120294/fa

    Vancouver: کپی

    جلوه گر افسانه، کارشکی حسین، اصغری نکاح سیدمحسن. تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله کودکان پیش دبستانی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1392؛8(29):113-133. Available from: https://sid.ir/paper/120294/fa

    IEEE: کپی

    افسانه جلوه گر، حسین کارشکی، و سیدمحسن اصغری نکاح، “تاثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مساله کودکان پیش دبستانی،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 8، no. 29، pp. 113–133، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120294/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button