مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مستقیم ساختار گفتمان و متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 36

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 امروزه دوره های آموزشی خواندن و درک مطلب برای رشته های تحصیلی مشخص بخش قابل توجهی از آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان دانشگاه را تشکیل می دهد. با این وجود تحقیقات قابل ملاحظه ای در زمینه مسایل نظری و عملی این دوره ها انجام نشده اند. این تحقیق کوشیده است تا با لحاظ کردن یافته های تجزیه و تحلیل گفتمان و متن و نوع زبانی دامنه مطالعات خواندن و درک مطلب در آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی یا برای اهداف آکادمیک را براساس مدل چهار چوب فکری - صوری گسترش دهد. بطور - اخص، به منظور مطالعه اثر آموزش مستقیم ساختار گفتمان و متن بر خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک، یک بخش آموزش ساختار گفتمانی و متنی به موازات برنامه متعارف آموزشی برای گروه تجربی که متشکل از 39 نفر دانشجویان دندانپزشکی بود طراحی و اجرا شد. گروه تجربی تقریبا از حیث همه متغیرهای بالقوه میانجی نظیر تعداد، توانایی خواندن و درک مطلب انگلیسی برای اهداف آکادمیک، دانش ساختار گفتمان و متن و جنس با گروه گواه همسان بود. روش های آموزشی نیز در مورد هر دو گروه یکسان بودند. نتایج تجزیه و تحلیل آماری حاکی از آن بود که گروه تجربی در هر دو آزمون خواندن زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک از گروه گواه پیشی گرفت. بعلاوه نتایج آماری مبین همبستگی معناداری بین سطح زبان عمومی فراگیران و توانایی خواندن و درک مطلب انگلیسی برای اهداف آکادمیک بود. نتایج حاصل از این تحقیق می توانند در توسعه و اجرای دوره های آموزشی خواندن اهداف آکادمیک مورد استفاده قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عطایی، محمودرضا، و افقری، اکبر. (1379). تاثیر آموزش مستقیم ساختار گفتمان و متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک . مجله زبانشناسی کاربردی، 3(4)، 19-36. SID. https://sid.ir/paper/432746/fa

    Vancouver: کپی

    عطایی محمودرضا، افقری اکبر. تاثیر آموزش مستقیم ساختار گفتمان و متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک . مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1379؛3(4):19-36. Available from: https://sid.ir/paper/432746/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا عطایی، و اکبر افقری، “تاثیر آموزش مستقیم ساختار گفتمان و متن بر عملکرد خواندن و درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک ،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 3، no. 4، pp. 19–36، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button