Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا درک مطلب فراگیران در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه با تدریس گرامر به شیوه مستقیم بهبود می یابد؟

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 158

چکیده

 محققان بر این باورند که تشریح نکات گرامری در کلاس و تدریس آن به شیوه مستقیم باعث می شود که فراگیر قوانینی را که به صورت خوداگاه آموخته است به صورت ناخوداگاه درک و تولید کند. تحقیقات بسیار اندکی در زمینه نقش تدریس گرامر به شیوه مستقیم در ارتقاء سطح درک مطلب فراگیران در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه صورت گرفته است. تحقیق حاضر کوششی است در راستای اینکه آیا تدریس گرامر به شیوه مستقیم تاثیری بر ارتقاء سطح درک مطلب فراگیران حوزه انگلیسی با اهداف ویژه را دارد. هدف اصلی این تحقیق تدریس الگوهای گرامری انگلیسی بود که در متون تخصصی کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد. دانشجویان انتخاب شده برای این تحقیق به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند و از طریق یک پیش آزمون معلوم گردید که دو گروه تا حد زیادی همگن هستند. سپس خواندن درک مطلب گروه آزمایش به شیوه عمومی همراه با تشریح نکات گرامری به شیوه مستقیم آموزش داده شد. اما به گروه گواه فقط به شیوه عمومی خواندن و درک مطلب تدریس شد. در نهایت بعد از اتمام دوره به وسیله یک پس آزمون میزان درک مطلب هر دو گروه مورد آزمایش قرار گرفت و معلوم گردید که سطح درک مطلب گروه آزمایش بیشتر از گروه گواه بود. نتایج نشان از آن داد که تدریس گرامر به شیوه مستقیم تاثیر به سزایی در افزایش درک مطلب فراگیران زبان انگلیسی در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسی، هیوا. (1390). آیا درک مطلب فراگیران در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه با تدریس گرامر به شیوه مستقیم بهبود می یابد؟. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 3(4 (پیاپی 4/65))، 145-158. SID. https://sid.ir/paper/456863/fa

    Vancouver: کپی

    ویسی هیوا. آیا درک مطلب فراگیران در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه با تدریس گرامر به شیوه مستقیم بهبود می یابد؟. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1390؛3(4 (پیاپی 4/65)):145-158. Available from: https://sid.ir/paper/456863/fa

    IEEE: کپی

    هیوا ویسی، “آیا درک مطلب فراگیران در حوزه انگلیسی با اهداف ویژه با تدریس گرامر به شیوه مستقیم بهبود می یابد؟،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 3، no. 4 (پیاپی 4/65)، pp. 145–158، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا