مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط استفاده از رایانه و احساس دانش آموزان در مورد مدرسه و تکالیف درسی آن

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 116

چکیده

 سابقه و هدف: گسترش روزافزون استفاده از رایانه و قابلیت های متنوع این ابزار, می تواند در مقوله های مختلف زندگی افراد و بویژه دانش آموزان تاثیرات مثبت یا منفی بر جای گذارد. بررسی ارتباط استفاده از رایانه و احساسی که دانش آموزان در مورد مدرسه و تکالیف درسی دارند, موضوع این پژوهش قرار گرفته است.روش بررسی: این مطالعه بصورت توصیفی تحلیلی و بین دانش آموزان کلاس های پنجم ابتدایی, دوم راهنمایی و اول دبیرستان شهرستان دماوند انجام شد. دانش آموزان مذکور, جامعه آماری این مطالعه را تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, 1872 دانش آموز دختر و پسر مورد مطالعه قرار گرفتند. ساعات استفاده از کامپیوتر به تفکیک روزهای هفته و روزهای تعطیل به عنوان متغیرهای مستقل و احساس دانش آموز در مورد مدرسه و فشار تکالیف منزل, به عنوان متغیرهای وابسته منظور شدند.یافته ها: پسران بطور معنی داری استفاده بیشتری از رایانه داشتند (0005/0=p) و در روزهای کاری هفته, با افزایش مقطع تحصیلی استفاده از رایانه هم افزایش می یافت (03/0=p). دانش آموزانی که احساس بد در مورد مدرسه داشتند و آنهایی که فشار تکالیف منزل را بیشتر می دانستند, بطور معنی داری بیشتر از بقیه از رایانه استفاده می کردند (01/0>p).نتیجه گیری: استفاده اعتیادآمیز از رایانه در قالب بازیها, اینتـرنت و سایر موارد در برخی از دانش آموزان می تواند مشکلات جدی روانی و تحصیلی را به همراه آورد. لزوم توجه خانواده ها و مسوولین مدارس به استفاده منطقی و به اندازه از این وسیله توصیه می-شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رمضان خانی، علی، زراع، محمد، باهنر، علیرضا، عالی خانی، سیامک، دلاوری، علیرضا، رهبانی، شبنم، و صالحی سیچانی، مهری. (1386). بررسی ارتباط استفاده از رایانه و احساس دانش ‌آموزان در مورد مدرسه و تکالیف درسی آن. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 17(2 (پی در پی 48))، 113-116. SID. https://sid.ir/paper/432853/fa

    Vancouver: کپی

    رمضان خانی علی، زراع محمد، باهنر علیرضا، عالی خانی سیامک، دلاوری علیرضا، رهبانی شبنم، صالحی سیچانی مهری. بررسی ارتباط استفاده از رایانه و احساس دانش ‌آموزان در مورد مدرسه و تکالیف درسی آن. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1386؛17(2 (پی در پی 48)):113-116. Available from: https://sid.ir/paper/432853/fa

    IEEE: کپی

    علی رمضان خانی، محمد زراع، علیرضا باهنر، سیامک عالی خانی، علیرضا دلاوری، شبنم رهبانی، و مهری صالحی سیچانی، “بررسی ارتباط استفاده از رایانه و احساس دانش ‌آموزان در مورد مدرسه و تکالیف درسی آن،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 17، no. 2 (پی در پی 48)، pp. 113–116، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button