مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایت مراجعین از مراکز توانبخشی سرپایی دولتی و خصوصی استان کردستان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 74

چکیده

 روش بررسی: در این مطالعه مقطعی- مقایسه ای, 415 نفر از مراجعین بار اول مراکز دولتی و خصوصی سرپایی توانبخشی استان کردستان طی شش ماهه دوم سال 1383 به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و طبقه بندی شده انتخاب گردیدند. اطلاعات بر اساس پرسشنامه ساختار یافته طی مصاحبه تلفنی جمع آوری و رضایت هر فرد بر اساس نمره ای بین صفر تا بیست مورد سنجش قرار گرفت. اعتبار صوری پرسشنامه توسط اساتید فن مورد تایید قرار گرفته و ضریب پایایی آن بر اساس آزمون- بازآزمون 83/r=0 و ضریب همبستگی داخلی آن بر اساس آلفای کرونباخ 76/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده های حاصل با استفاده از آزمونهای آماری مجذور خی و تی مستقل انجام شد.یافته ها: میانگین نمره رضایت کلی مراجعین مراکز دولتی (12.48±1.6) از خصوصی (12.15±1.4) بیشتر و تفاوت آنها معنی دار بود (04/0=P) مشتریان مراکز خصوصی از وضعیت فیزیکی (001/P<0), دسترسی زمانی (018/P=0) و نحوه برخورد کارکنان مراکز (008/P=0), رضایتی بیش از مشتریان مراکز دولتی داشتند که البته در هیچ مورد تفاوت بیش از یک نمره نبود. در مقابل مشتریان مراکز دولتی از دسترسی فیزیکی (01/P=0), دسترسی مالی (001/P<0) و کیفیت خدمات (001/P<0) رضایت بیشتری ابراز کردند.نتیجه گیری: با وجودی که تفاوت بین میزان رضایت مراجعین مراکز دولتی و خصوصی از نظر آماری معنادار است, اما بجز در مورد دسترسی مالی چشمگیر نیست. ارتقای کیفیت خدمات توانبخشی و کسب رضایت بیشتر مراجعین هم برای مراکز دولتی و هم برای مراکز خصوصی امری ضروری است. گسترش پوشش بیمه ای به بخش خصوصی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، پروین، حاتمی زاده، نیکتا، وامقی، روشنک، و کاظم نژاد، انوشیروان. (1387). مقایسه رضایت مراجعین از مراکز توانبخشی سرپایی دولتی و خصوصی استان کردستان. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 9(3-4 (مسلسل 36-35))، 69-74. SID. https://sid.ir/paper/43413/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری پروین، حاتمی زاده نیکتا، وامقی روشنک، کاظم نژاد انوشیروان. مقایسه رضایت مراجعین از مراکز توانبخشی سرپایی دولتی و خصوصی استان کردستان. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1387؛9(3-4 (مسلسل 36-35)):69-74. Available from: https://sid.ir/paper/43413/fa

    IEEE: کپی

    پروین جعفری، نیکتا حاتمی زاده، روشنک وامقی، و انوشیروان کاظم نژاد، “مقایسه رضایت مراجعین از مراکز توانبخشی سرپایی دولتی و خصوصی استان کردستان،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 9، no. 3-4 (مسلسل 36-35)، pp. 69–74، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button