مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق بیمار در بیمارستان و رضایتمندی آنها از خدمات بیمارستانی

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: رضایتمندی بیماران یکی از مشخصه های اثربخشی بیمارستان محسوب می شود. لازمه دستیابی به رضایتمندی بیماران رعایت حقوق آنها است. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق بیمار و میزان رضایتمندی آنها از خدمات بیمارستانی در بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در سال 1382 انجام شده است.روش ها: برای انجام این پژوهش توصیفی و مقطعی از پرسشنامه هایی استفاده شد که پس از سنجش روایی و پایایی بر اساس نمونه گیری آماری تصادفی منظم بین 160 نفر از بیماران بیمارستان مورد مطالعه تزریق گردید. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفته است.نتایج: میزان آگاهی بیماران از حقوق خود 0.32±0.17 از یک امتیاز (در حد ضعیف) و میانگین رضایتمندی بیماران 3.45±0.35 از 5 امتیاز (درجه رضایتمندی متوسط) بوده است. به طور میانگین بیماران از 32 درصد حقوق خود آگاهی داشته اند. بین میزان آگاهی بیماران از حقوق خود و رضایتمندی آنها رابطه معناداری مشاهده شد (P<0.05).بحث: با توجه به اینکه میزان آگاهی بیماران نقش بسزایی در میزان رضایت آنها دارد, مطلع کردن آنان از حقوقشان و رعایت این حقوق توسط کارکنان بیمارستان موجب ارتقای اثربخشی خدمات بیمارستانی خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مصدق زاده، علی محمد. (1384). بررسی رابطه بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق بیمار در بیمارستان و رضایتمندی آنها از خدمات بیمارستانی. طب و تزکیه، 14(3 (مسلسل 58))، 16-24. SID. https://sid.ir/paper/434428/fa

Vancouver: کپی

مصدق زاده علی محمد. بررسی رابطه بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق بیمار در بیمارستان و رضایتمندی آنها از خدمات بیمارستانی. طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(3 (مسلسل 58)):16-24. Available from: https://sid.ir/paper/434428/fa

IEEE: کپی

علی محمد مصدق زاده، “بررسی رابطه بین میزان آگاهی بیماران نسبت به حقوق بیمار در بیمارستان و رضایتمندی آنها از خدمات بیمارستانی،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 3 (مسلسل 58)، pp. 16–24، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/434428/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button