مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رویکرد آموزش نمونشی در بهبود عملکرد حرکتی درشت کودکان فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله در موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) تهران

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف: فلج مغزی اختلال غیر پیش رونده در وضعیت و حرکت بدن می باشد که در اثر علل مختلفی ایجاد می شود. رویکردهای توانبخشی مختلفی در این کودکان از جمله, رویکرد آموزش نمونشی به کار می رود. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر رویکرد آموزش نمونشی در بهبود عملکرد حرکتی درشت کودکان فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله با هوش بهر طبیعی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه از نوع شبه تجربی و مداخله ای (قبل و بعد) بود که روی 20 کودک فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله در دسترس که شرایط ورود به مداخله را دارا بودند انجام شد. به منظور تعیین میزان هوش بهر کودکان از مقیاس هوشی وکسلر, و برای تعیین عملکرد حرکتی درشت قبل و بعد از مداخله از آزمون نرم افزاری ابزار سنجش عملکرد حرکتیدرشت-66 (GMFM-66) استفاده شد رویکرد آموزش نمونشی در یک برنامه 36 جلسه ای (5 روز در هفته و هر جلسه روزانه 2 ساعت) برای کودکان انجام شد.یافته ها: اختلاف معنی داری در عملکرد حرکتی درشت بعد از انجام مداخله درمانی دیده شد .(p<0.003) ارزیابی وضعیت قبل و بعد در هر یک از سطوح عملکردی نشان داد که بیشترین تاثیر آموزش نمونشی, در آزمودنی های سطح III می با شد. مقایسه سطوح از لحاظ عملکرد حرکات درشت نتیجه معنی داری مبنی بر تفاوت آنها نشان نداد (p>0.466).نتیجه گیری: رویکرد آموزش نمونشی باعث بهبود عملکرد حرکتی درشت می گردد و در تمامی سطوح عملکردی حرکات درشت کاربرد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، دهقان، لیلا، فیضی، آوات، و حسینی، سیدعلی. (1389). بررسی تاثیر رویکرد آموزش نمونشی در بهبود عملکرد حرکتی درشت کودکان فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله در موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) تهران. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان))، 26-30. SID. https://sid.ir/paper/43564/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، دهقان لیلا، فیضی آوات، حسینی سیدعلی. بررسی تاثیر رویکرد آموزش نمونشی در بهبود عملکرد حرکتی درشت کودکان فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله در موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) تهران. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)):26-30. Available from: https://sid.ir/paper/43564/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، لیلا دهقان، آوات فیضی، و سیدعلی حسینی، “بررسی تاثیر رویکرد آموزش نمونشی در بهبود عملکرد حرکتی درشت کودکان فلج مغزی اسپاستیک 3 تا 6 ساله در موسسه توانبخشی ولیعصر (عج) تهران،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)، pp. 26–30، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button