مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی میزان توانایی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه. هدف از این مطالعه بررسی توانایی دانشجویان دندانپزشکی در درک فیلمهای آموزشی دندانپزشکی پس از گذراندن دوره های مختلف دروس تخصصی انگلیسی دانشگاهی میباشد. انتظار بر این است که دانشجویان در این مقطع مهارتهای لازم جهت بکارگیری آن را در اشکال مختلف داشته باشند. روشها. از 57 دانشجو که همگی واحد زبان تخصصی 2 را گذرانده بودند، آزمونهای گوناگونی در زمینه مهارتهای شنیداری آنها گرفته شد، به این صورت که دو فیلم به زبان انگلیسی برایشان به نمایش گذاشته شد و آزمونهای Close Test و Filling Blank و False/True و Short Memory گرفته شد، که همگی بر روی سنجش توانایی دانشجویان در مهارتهای شنیداری آنها تکیه داشت. یافته ها. از کل آزمونهای گرفته شده فقط 5/10%  دانشجویان نمره بالای 10 را از 20 کسب نمودند که از این افراد همگی آنها کلاسهای خصوصی خارج از سیستم دانشگاه را گذرانده بودند. میانگین نمره کل 49/6 با انحراف معیار 29/3 شد. در ضمن بالاترین نمره در آزمون Filling Blank با 6/52% و پایین ترین نمره مربوط به Close Test با 3/12% بالای 10 بود. نتیجه. علت پایین بودن نمره آزمون CT در مقایسه با تستهای دیگر این است، لازمه پاسخگویی به اینگونه سووالات سرعت در پردازش و درک مطلب است. نتیجه بدست آمده 5/89% کمتر از 10 حاکی از این است که اکثریت دانشجویان در این آزمون مهارت کافی جهت درک مطالب شنیداری در زمینه تخصصی حتی پس از گذراندن دروس تخصصی زبان را ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهان دیده، یوسف، و مهدوی ظفرقندی، امیر. (1381). ارزیابی میزان توانایی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/436586/fa

    Vancouver: کپی

    جهان دیده یوسف، مهدوی ظفرقندی امیر. ارزیابی میزان توانایی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/436586/fa

    IEEE: کپی

    یوسف جهان دیده، و امیر مهدوی ظفرقندی، “ارزیابی میزان توانایی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در درک فیلم های آموزشی به زبان انگلیسی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/436586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button