Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

632
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان تحقق اهداف آموزشی گروه داخلی دانشکده پزشکی بقیه اله (عج)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 ارزیابی آموزشی با Educational Evaluation در کلیه مراکز آموزشی دنیا هم اکنو بخش جدایی ناپذیر تمامی برنامه های آموزشی است. بوسیله ارزیابی آموزشی کلیه کاستی ها و نقاط قوت برنامه های آموزشی مشخص خواهد شد و این امکان را فراهم می آورد تا در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی برنامه ریزی شود. بر اساس مصوبات شورای نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت ارزیابی آموزشی می بایست در کلیه زمینه های آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی انجام شود. بر این اساس مدیریت نوپای اطلاعات و برنامه ریزی در دانشکده علوم پزشکی بقیه الله (عج) کار ارزیابی آموزشی گروههای آموزشی بالینی و پایه را آغاز نمود. مطالعه حاضر نتایج ارزیابی گروه داخلی این دانشکده است که در مرداد ماه سال جاری انجام شد. در این ارزیابی که بصورت Internal انجام شد ابتدا پرسشنامه هایی مبتنی بر اهداف تدوین شده آموزشی تهیه گردید و بوسیله آنها میزان تحقق اهداف از دید فراگیران (دانشجویان و دستیاران) بررسی گردید. بر اساس نمراتی که فراگیران باری میزان تحقق هر هدف قایل می شوند کلی امتیاز هر هدف آموزشی محاسبه شد سپس هر هدف آموزشی بر اساس نمره کل میزان تعلق آن هدف در یکی از سه دسته بندی قرار می گرفت. هدف آموزشی تحقق پیدا کرده است: وقتی که نمره کل هدف از 5/2 تا 5 باشد. هدف آموزشی تا حدودی تحقق پیدا کرده است: وقتی که نمره کل هدف بین 1/1 تا 4/3 باشد. هدف آموزشی تحقق پیدا نکرده است: وقتی که نمره کل هدف 1 و کمتر از آن باشد. خلاصه نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که: الف) اهداف آموزشی دانشجویان کارآموزی شامل توانائی تهیه شرح حال دقیق از بیماران، معاینه صحیح بیمار، اقدامات صحیح جهت تشخیص بیماری، نحوه برخورد صحیح با علایم و یافته های بیماریهای مهم داخلی، تفسیر قسمتهای مهم و رادیوگرافی ها و ECG و ... بود. بررسی نتایج نشان داد که تقریبا میزان تحقق تمام اهداف بالا از دید این دانشجویان نمراتی بین 1/1 تا 4/3 کسب کردند. یعنی تا حدودی این اهداف تحقق یافته بود. ب) اهداف آموزشی دانشجویان کارورزی شامل توانائی برخورد مناسب و درمان اورژانسهای شایع طب داخلی (طبق لیست 40 موردی) کسب مهارتهای مورد نیزا در بیماریهای داخلی طبق لیست و تشریح بیماریهای شایع داخلی بود. بررسی نتایج نشان داد که حدود 20% اهداف فوق امتیاز 5/3 تا 5 را کسب کردند یعنی تحقق پیدا کرده اند. بقیه یا تا حدودی تحقق داشته اند و یا اصلا تحقق پیدا نکرده اند. ج) اهداف آموزشی دستیاران شامل توانائی برخورد صحیح و تشخیص و درمان بیماران شایع و نادر داخلی، تفسیر تستهای تشخیصی و تعیین plan بیمار ،انجام مهارتهای بالینی بود. بررسی نتایج نشان داد که حدود 28% اهداف اموزشی دستیاران امتیاز 5/3 تا 5 کسب کرده و تحقق پیدا کرده است بقیه اهداف (72%) یا تحقق پیدا نکرده است و یا تا حدودی تحقق پیدا کرده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رخساری زاده، سعید. (1381). میزان تحقق اهداف آموزشی گروه داخلی دانشکده پزشکی بقیه اله (عج). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/436861/fa

    Vancouver: کپی

    رخساری زاده سعید. میزان تحقق اهداف آموزشی گروه داخلی دانشکده پزشکی بقیه اله (عج). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/436861/fa

    IEEE: کپی

    سعید رخساری زاده، “میزان تحقق اهداف آموزشی گروه داخلی دانشکده پزشکی بقیه اله (عج)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/436861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا