مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثر بخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 140

چکیده

 مقدمه: اگر چه نظرات متفاوتی توسط روان شناسان در خصوص مفهوم و ماهیت آفرینندگی بیان شده است, ولی وجه مشترک این نظرات آن است که آفرینندگی را می توان آموزش داد. دو روش معروف در پرورش استعداد آفرینندگی کودکان, روش بارش مغزی و روش اکتشافی هدایت شده هستند که کمتر مورد عنایت پژوهشگران ایرانی قرار گرفته اند. هدف از مطالعه حاضر بررسی افزایش آفرینندگی دانش آموزان دختر بر حسب ارزیابی و مقایسه اثر بخشی دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده با یکدیگر است.روش کار: برای جمع آوری اطلاعات تحقیق در خصوص درجه آفرینندگی دختران, 72 دانش آموز پایه دوم دوره راهنمایی تحصیلی از بین سه مدرسه و از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده در شهر رشت انتخاب گردیدند. در هر یک از سه گروه کنترل, بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده, 24 دانش آموز شرکت و به منظور جمع آوری داده ها در پیش آزمون و پس آزمون, آزمون آفرینندگی تصویری فرم ب تورنس استفاده گردید.نتایج: نتایج نشان داد که آموزش آفرینندگی به روش بارش مغزی در مورد جزء بسط در سطح (P=0.001) مورد تایید قرار می گیرد ولی در مورد سایر اجزا, تفاوت مشهودی بین دو روش بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده مشاهده نشد.بحث: با توجه به نتایج حاصل به نظر می رسد که کار آمدتر بودن روش بارش مغزی به دلیل ماهیت این روش باشد, در صورتی که پژوهشگران انتظار داشتند روش اکتشافی هدایت شده به دلیل دریافت هدایت و راهنمایی بیشتر دانش آموزان کارآمدتر از روش بارش مغزی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معدن دارآرانی، عباس، و کاکیا، لیدا. (1387). بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثر بخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده. اصول بهداشت روانی، 10(2 (پیاپی 38))، 133-140. SID. https://sid.ir/paper/439893/fa

    Vancouver: کپی

    معدن دارآرانی عباس، کاکیا لیدا. بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثر بخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده. اصول بهداشت روانی[Internet]. 1387؛10(2 (پیاپی 38)):133-140. Available from: https://sid.ir/paper/439893/fa

    IEEE: کپی

    عباس معدن دارآرانی، و لیدا کاکیا، “بررسی آفرینندگی در دانش آموزان دختر بر اساس ارزیابی اثر بخشی روش های بارش مغزی و اکتشافی هدایت شده،” اصول بهداشت روانی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38)، pp. 133–140، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/439893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button