مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبکهای شناختی و خود - تنظیمی در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر و مقایسه آن با محیطهای سنتی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 57

چکیده

 این پژوهش در پی بررسی رابطه ویژگیهای روان شناختی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر و مقایسه آن با محیط سنتی است. دو متغیر مورد نظر پژوهشگر, سبکهای شناختی (کلامی - تصویری و کل گرا - تحلیلی), بر اساس مدل رایدینگ و خود - تنظیمی در چارچوب نظریه شناختی اجتماعی باندورا است. نمونه این تحقیق شامل 321 دانش آموز سال دوم دبیرستان (رشته های علوم تجربی و ریاضی) از مناطق 4 و 7 تهران است. برای بررسی این ویژگیها از دو مقیاس تحلیل سبکهای شناختی رایدینگ و آزمون خود - تنظیمی بوفارد استفاده شده است. مطالعه یافته های این پژوهش با استفاده از مدل لگاریتم خطی و z فیشر نشان می دهد دانش آموزانی که در بعد کلامی - تصویری در سبک شناختی کلامی می گنجند, در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر در مقایسه با محیط یادگیری سنتی, علمکرد بهتری دارند. در بعد گل گرا - تحلیلی, تفاوتی میان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در این دو محیط دیده نشد. پژوهش همچنین در زمینه رابطه خود - تنظیمی با پیشرفت تحصیلی در این دو محیط تفاوت معناداری به دست نیاورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهامت، فاطمه، کدیور، پروین، و فرزاد، ولی اله. (1387). سبکهای شناختی و خود - تنظیمی در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر و مقایسه آن با محیطهای سنتی. تعلیم و تربیت، 24(2 (مسلسل 94))، 41-57. SID. https://sid.ir/paper/439908/fa

    Vancouver: کپی

    شهامت فاطمه، کدیور پروین، فرزاد ولی اله. سبکهای شناختی و خود - تنظیمی در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر و مقایسه آن با محیطهای سنتی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1387؛24(2 (مسلسل 94)):41-57. Available from: https://sid.ir/paper/439908/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شهامت، پروین کدیور، و ولی اله فرزاد، “سبکهای شناختی و خود - تنظیمی در محیط یادگیری به کمک کامپیوتر و مقایسه آن با محیطهای سنتی،” تعلیم و تربیت، vol. 24، no. 2 (مسلسل 94)، pp. 41–57، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/439908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button