مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,297
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 95

چکیده

 پارکهای علم و فناوری تسریع کننده روند رشد و توسعه اقتصادی دانش محور منطقه ای هستند. این سازمانها برای نیل به اهداف خود در جذب سرمایه گذاری و توسعه شرکتهای دانش بنیان در محل پارک و نیز تشویق و ترغیب نوآوری در منطقه میزبان تلاش می کنند. با توجه به هزینه های سنگین تاسیس و راه اندازی این سازمانها, ناتوانی در جذب و حفظ شرکتهای دانش بنیان ایجاد پارکهای علمی را با عدم توجیه اقتصادی رو به رو خواهد کرد. این امر توجه مدیران پارکها به برنامه ریزی راهبردی بازاریابی را ضروری می سازد. حتی اگر پارکهای علمی هنگام تاسیس دارای مزیت مکانی و جذابیت لازم نیز باشند, در صورت نبودن مدیریت موثر بازاریابی پایداری خود را برای بقا در رقابت مکانی از دست خواهند داد. از طرفی, به دلیل ویژگیهای محصول مکان پارکهای علمی, صرف استفاده از تئوریها و تجارب بازاریابی شرکتهای خصوصی و موسسات غیر انتفاعی در بازاریابی پارکها اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.در این پژوهش تلاش شده است تا با استفاده از تجارب مدیریت بازاریابی مکان و نیز بررسی ادراکات طراحان و صاحبنظران پارکهای علمی ایران, الگویی از فرآیند مدیریت بازاریابی مکان پارکهای علمی ارایه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بامداد، ناصر، فرجادی، غلامعلی، و ریاحی، پریسا. (1387). روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 14(3 (49))، 69-95. SID. https://sid.ir/paper/441884/fa

    Vancouver: کپی

    بامداد ناصر، فرجادی غلامعلی، ریاحی پریسا. روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1387؛14(3 (49)):69-95. Available from: https://sid.ir/paper/441884/fa

    IEEE: کپی

    ناصر بامداد، غلامعلی فرجادی، و پریسا ریاحی، “روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 14، no. 3 (49)، pp. 69–95، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button