Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی بازاندیشی مربیان دانشکده پرستاری مامایی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 دو قطبی بودن آموزش در دو حیطه نظری و عملی در رشته های علوم پزشکی ضرورت بکارگیری راهبردهای موثر را برای تلفیق مفاهیم نظری در محیط بالینی روشن نموده است. یکی از راهبردهای آموزشی ارایه شده برای تلفیق مفاهیم نظری در عمل استفاده از بازاندیشی است اما معلمین رشته های علوم پزشکی تا چه حد با این مفهوم آشنا هستند و تا چه حد به توسعه آن در دانشجویان خود می پردازند.در حال حاضر مهارتهای آموزشی بیشتر بر اساس تجارب شخصی حاصل می شود و شرکت در کارگاههای آموزشی نیز راه دیگری برای آموزش مهارتهای آموزشی مدرسین است اما سوال این است که مفهوم بازاندیشی به عنوان راهبرد موثر در یادگیری تجربی تا چه حد در این کارگاهها مور تاکید قرار می گیرد.اطلاعات در دسترس نشان می دهد که برخی مدرسین رشته های علوم پزشکی در فعالیتهای نظری و عملی خود از log book استفاده می نمایند. اینگونه فعالیتها می تواند آغاز خوشایندی برای استفاده از بازاندیشی و توسعه تفکر انتقادی در دانشجویان باشد.در این مقاله بازتاب آموزش بازاندیشی در دو کارگاه آموزش بالینی جهت مدرسین دانشکده پرستار و مامایی شیراز مورد تحلیل قرار می گیرد و باز اندیشی های ارایه شده بر اساس چارچوب  Sparks langerو همکارانش 1990 که با استفاده از سطوح بازاندیشی ارایه شده توسط Van Menen، روانشناسی شناختی و نظریه یادگیری تجربی Kolb تدوین شده است مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معطری، مرضیه. (1384). ارزشیابی بازاندیشی مربیان دانشکده پرستاری مامایی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/445945/fa

    Vancouver: کپی

    معطری مرضیه. ارزشیابی بازاندیشی مربیان دانشکده پرستاری مامایی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/445945/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه معطری، “ارزشیابی بازاندیشی مربیان دانشکده پرستاری مامایی شیراز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا