مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,129
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه. برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزش بالینی, وضعیت آن همواره باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در این راستا پژوهشی با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد انجام گردیده است. روش ها. در پژوهشی توصیفی- مقطعی از نوع پیمایشی, 140 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی واجد شرایط و مشغول به تحصیل در دوره های روزانه و شبانه دانشکده علوم پزشکی گناباد, به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. دیدگاه دانشجویان در مورد آموزش بالینی توسط پرسشنامه پایا و روا, وضعیت آموزش بالینی متشکل از چهار بخش: عملکرد مربیان بالینی؛ همکاری پرسنل, دانشجو و بیمار؛ امکانات و تجهیزات محیط بالینی و سیستم ارزشیابی بالینی مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از توزیع فراوانی, میانگین و انحراف معیار و آزمون های t, من ویتنی و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج. اکثر دانشجویان, عملکرد مربیان را در سطح خوب با میانگین 7/15± 3/62, همکاری پرسنل, دانشجو و بیمار را در سطح مرزی پایین خوب با میانگین 4/22±4/51, امکانات و تجهیزا ت محیط بالینی را در سطح متوسط با میانگین 2/19±64/30 و نحوه ارزشیابی بالینی را در سطح متوسط با میانگین 7/27±6/37 گزارش کرده بودند. نمره آموزش بالینی در هر یک از حیطه های فوق در رشته تحصیلی پرستاری و مامایی تفاوت معنی داری نداشت. نتیجه گیری. وضعیت آموزش بالینی پرستاری, نیاز به تأمین امکانات, تجهیزات محیط بالینی و بازنگری ابزارها و فرایندهای ارزشیابی بالینی دارد که در مطالعات مشابه تأیید شده است. ارتقای عملکرد مربیان و جذب همکاری های حرفه ای می تواند در بهبود وضعیت آموزش بالینی مفید واقع شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هادی زاده طلاساز، فاطمه، فیروزی، محبوبه، و شماعیان رضوی، نازنین. (1384). ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(1 (پیاپی 13))، 70-78. SID. https://sid.ir/paper/59052/fa

Vancouver: کپی

هادی زاده طلاساز فاطمه، فیروزی محبوبه، شماعیان رضوی نازنین. ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(1 (پیاپی 13)):70-78. Available from: https://sid.ir/paper/59052/fa

IEEE: کپی

فاطمه هادی زاده طلاساز، محبوبه فیروزی، و نازنین شماعیان رضوی، “ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 70–78، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59052/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا