مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در سال 1384

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: علوم پزشکی در خدمت به مردم و تامین و حفظ سلامت جامعه نقش والایی دارد و هر گونه نقص در آموزش علوم پزشکی از جمله آموزش مامایی تاثیر مستقیم بر فراگیری دانشجو و در نهایت سلامت خانواده و جامعه دارد. قرن 21 از سوی سازمانها و فدراسیونهای آموزشی به عنوان قرن کیفیت آموزش اعلام شده است و مرتبا در مورد ارتقای کیفیت آن صحبت می شود. با توجه به اهمیت آموزش بالینی مامایی درشکل دهی مهارتهای اساسی و توانمندی های حرفه ای دانشجویان و با عنایت به این که جهت ارتقای کیفیت آن اولین قدم شناخت مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان به عنوان مشتریان فرآیند آموزش می باشد، بر آن شدیم تا پژوهشی با عنوان فوق و با هدف کلی تعیین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی و با اهداف ویژه: تعیین مشکلات آموزش بالینی در زمینه عوامل مربوط به مربی بالینی، دانشجو، محیط آموزش بالینی، برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز انجام دهیم.روش و ابزار: پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی بود که در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای متشکل از هفت قسمت، شامل مشخصات فردی و اجتماعی دانشجویان و بیانیه هایی در رابطه با اهداف ویژه پژوهش بود. نمونه های مورد پژوهش 44 نفر دانشجوی ترم آخر کارشناسی مامایی روزانه و شبانه بودند که تمامی واحدهای درسی خود را در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز گذرانده بودند. روش نمونه گیری به طریق سرشماری بود.نتایج: نتایج پژوهش نشانگر آن بود که مهمترین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان شامل: عدم وجود امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان در بیمارستانها، عدم وجود تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی در بخشها، بی علاقگی دانشجو نسبت به رشته تحصیلی خود و عدم وجود معیار مناسب ارزشیابی در بالین بودند.نتیجه گیری: اگر به دانشجویان که مشتریان ما در امر آموزش هستند به دقت گوش دهیم آنها بهترین مربیان ما در اصلاح خدمات و فعالیتها خواهند بود. لذا می توان اولویتهای لازم جهت اصلاح در فرآیند آموزش بالینی دانشجویان مامایی را از دیدگاه خودشان اولویت بندی نموده و در اختیار مسوولین امر قرارداد. هر گونه سرمایه گذاری در امر آموزش علوم پزشکی نوعی سرمایه گذاری بنیادین محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، شیرین، و بانی، سهیلا. (1384). مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در سال 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447877/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور شیرین، بانی سهیلا. مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در سال 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447877/fa

    IEEE: کپی

    شیرین حسن پور، و سهیلا بانی، “مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان ترم آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز در سال 1384،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447877/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button