مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه ارتباط حرفه ای پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی: یک پژوهش پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 125

چکیده

 سابقه و هدف: پرستاری حرفه ای است که در متن محیط کار, ارتباطات گوناگونی را در طیف وسیعی از تفاوت های فرهنگی و اجتماعی برقرار می سازد. هدف از این مطالعه توصیف و درک پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی از تجریبات ارتباط حرفه ای در این حرفه می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه با استفاده از روش تحقیق کیفی پدیدارشناسی انجام گرفت. به این منظور 13 مصاحبه نیم ساختاری با 11 پرستار زن و 2 پرستار مرد صورت گرفت. پرستاران تجربیات خود را در خصوص ارتباط در حرفه پرستاری بیان و توصیف نمودند. مصاحبه ها ضبط شده و داده های بدست آمده از آن به صورت مکتوب درآمد و سپس با آنالیز کولایزی تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: هفت مضمون از یافته ها استخراج شد که عبارت است از درک و توصیف پرستاران از تجربه ارتباط حرفه ای با بیماران, پرستاران همرده و مافوق و پزشکان بوده است. طرح های ارتباط تجربه شده پرستاران بر اساس مضامین زیر تبیین شد که شامل: ویژه بودن, بشردوستی, حمایت روانی- اجتماعی, دانش و مهارت های به روز جهت مدیریت تعاملات, واکنش به کنش ناشی از عوامل گوناگون, مکمل نقصان رابطه پزشک- بیمار, و اساس هویت و اجتماعی شدن حرفه ای بوده است.استنتاج: یافته های این مطالعه تصویر واضحی از تجربیات پرستاران مشارکت کننده از ارتباطات موجود در حرفه پرستاری را ارائه می نماید. شناخت توصیف و درک پرستاران از ارتباط آن ها در ابعاد گوناگون می تواند داده های ارزشمندی در کاهش و رفع مشکلات موجود و برنامه ریزی در این حرفه را بیان دارد, به طوری که با بهبود و اصلاح ارتباطات حرفه ای بتوان کیفیت ارایه خدمات حرفه ای به بیماران را تضمین نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی لولتی، حمیده، اشک تراب، طاهره، باقری نسامی، معصومه، و باقرزاده لداری، رحیم. (1390). تجربه ارتباط حرفه ای پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی: یک پژوهش پدیدارشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 21(85)، 108-125. SID. https://sid.ir/paper/44874/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی لولتی حمیده، اشک تراب طاهره، باقری نسامی معصومه، باقرزاده لداری رحیم. تجربه ارتباط حرفه ای پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی: یک پژوهش پدیدارشناسی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1390؛21(85):108-125. Available from: https://sid.ir/paper/44874/fa

    IEEE: کپی

    حمیده عظیمی لولتی، طاهره اشک تراب، معصومه باقری نسامی، و رحیم باقرزاده لداری، “تجربه ارتباط حرفه ای پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی: یک پژوهش پدیدارشناسی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 21، no. 85، pp. 108–125، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button