Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,103
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

289
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ساختار بازار و تحلیل بازارهای هدف زردآلوی ایران

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 52

چکیده

زردآلو یکی از محصولات باغی است که ایران با مقدار تولید 280000 تن در سال 2007, بعد از کشور ترکیه مقام دوم را از این نظر در جهان به خود اختصاص داده است. در این مطالعه ابتدا ساختار بازار زردآلو و برگه زردآلو بررسی شده و در ادامه وضعیت بازارهای هدف این محصولات, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرقته است. نتایج به دست آمده بیانگر ساختار بازار انحصار چندجانبه (بسته) متمایل به بازار با بنگاه مسلط می باشد, که این موضوع به نوبه خود به زیان ایران در سال های اخیر بوده است. در رابطه با بازارهای هدف نیز, بررسی ها نشان داد که در سال های اخیر تنوع مقاصد صادراتی این دو محصول کاهش یافته و صادرات به بازارهای عمده این دو محصول با نوسانات نسبتا شدیدی همراه بوده است که عواملی همچون قیمت صادراتی محصول و نرخ ارز عوامل تاثیر گذار در این نوسانات بوده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، مهدی، محمدرضایی، رسول، و کرباسی، علیرضا. (1389). بررسی ساختار بازار و تحلیل بازارهای هدف زردآلوی ایران. بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 8(40)، 40-52. SID. https://sid.ir/paper/449118/fa

    Vancouver: کپی

    پیری مهدی، محمدرضایی رسول، کرباسی علیرضا. بررسی ساختار بازار و تحلیل بازارهای هدف زردآلوی ایران. بررسی های بازرگانی[Internet]. 1389؛دوره جدید - 8(40):40-52. Available from: https://sid.ir/paper/449118/fa

    IEEE: کپی

    مهدی پیری، رسول محمدرضایی، و علیرضا کرباسی، “بررسی ساختار بازار و تحلیل بازارهای هدف زردآلوی ایران،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 8، no. 40، pp. 40–52، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا