مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نگرش کارکنان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آمل نسبت به مولفه های فرهنگ ایمنی بیمار و بررسی رضایتمندی بیماران

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 99

چکیده

 سابقه و هدف توجه به ایمنی از مهم ترین شاخص های مراکز بهداشتی درمانی است و یک ارتباط مثبت بین فرهنگ ایمنی بیمار و بهبود پیامدهای سلامت وجود دارد هم چنین در کنار آن شناخت عوامل موثر در رضایتمندی مراجعین در ارتقای کیفیت مراقبت ها موثر می باشد. این مطالعه برای ارزیابی فرهنگ ایمنی بیمار در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آمل و هم چنین برای بررسی میزان رضایتمندی مراجعین به این مراکز صورت گرفته است. مواد و روش ها این مطالعه یک مطالعه توصیفی است. 211 نفر از پرسنل مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی شهرستان آمل ار اسفند 1396 تا خرداد 1397مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه MOSPSC بود که 12 بعد از فرهنگ ایمنی را مورد ارزیابی قرار می دهد. در کنار آن 211 نفر از مراجعین به همان مراکز با پرسشنامه SERVQUAL که ارزیابی کننده کیفیت خدمات از طریق رضایت مراجعین می باشد, مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها با نرم افزار spss22 مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته ها نگرش مثبت در کارکنان در مورد کل ابعاد 82 درصد بود. بیش ترین نگرش مثبت نسبت به بعد پی گیری (85 درصد) و کم ترین آن در مورد بعد ارزیابی کلی کیفیت و ایمنی(59 درصد) وجود داشت. در مورد رضایتمندی مراجعین, میزان رضایت به طور کلی (79 درصد) بود. بیش ترین بعد رضایت, اعتماد (88 درصد) و کم ترین آن بعد دسترسی به پزشک (18 درصد) بود. استنتاج: فراهم کردن پرسنل کافی و تهیه استانداردهای کاری برای پرسنل و تخصیص منابع کافی برای بهبود کیفیت و مراقبت از طرف مدیران می تواند به ارتقای فرهنگ ایمنی در مراکز بهداشتی درمانی کمک کند. در مورد رضایتمندی مراجعین, راهبرد مشارکتی با کارکنان و شناخت ادراکات و انتظارات مراجعین توسط مدیران جهت بهبود میزان رضایتمندی مراجعین مفید می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خادملو، محمد، موسی زاده، محمود، و خسروی، پژمان. (1398). ارزیابی نگرش کارکنان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آمل نسبت به مولفه های فرهنگ ایمنی بیمار و بررسی رضایتمندی بیماران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 29(172 )، 90-99. SID. https://sid.ir/paper/44961/fa

    Vancouver: کپی

    خادملو محمد، موسی زاده محمود، خسروی پژمان. ارزیابی نگرش کارکنان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آمل نسبت به مولفه های فرهنگ ایمنی بیمار و بررسی رضایتمندی بیماران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1398؛29(172 ):90-99. Available from: https://sid.ir/paper/44961/fa

    IEEE: کپی

    محمد خادملو، محمود موسی زاده، و پژمان خسروی، “ارزیابی نگرش کارکنان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان آمل نسبت به مولفه های فرهنگ ایمنی بیمار و بررسی رضایتمندی بیماران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 29، no. 172 ، pp. 90–99، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button