مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط راهبردهای شناختی، فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی ارتباط کاربرد راهبردهای شناختی, فراشناختی و تعاملات با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاههای مجازی بود. در یک بررسی توصیفی – همبستگی 352 دانشجو در دوره کارشناسی دانشگاههای مجازی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه دو بخشی با 38 گویه بود. معدل دانشجویان به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده ها به کمک آزمونهای آماری تی, تحلیل واریانس, رگرسیون ساده و چندگانه تحلیل شد. یافته های به دست آمده از پژوهش حاکی از ارتباط معنادار راهبردهای شناختی, فراشناختی و تعاملات در محیط مجازی با پیشرفت تحصیلی است. همچنین, مولفه ای که بیشترین توان پیش بینی در تعاملات و پیشرفت تحصیلی را داشت, تعامل استاد با یادگیرنده و در راهبردهای شناختی و فراشناختی طراحی و برنامه ریزی بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعید، نسیم، زارع، حسین، موسی پور، نعمت اله، سرمدی، محمدرضا، و هرمزی، محمود. (1389). ارتباط راهبردهای شناختی, فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 16(4 (58))، 73-96. SID. https://sid.ir/paper/449748/fa

    Vancouver: کپی

    سعید نسیم، زارع حسین، موسی پور نعمت اله، سرمدی محمدرضا، هرمزی محمود. ارتباط راهبردهای شناختی, فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1389؛16(4 (58)):73-96. Available from: https://sid.ir/paper/449748/fa

    IEEE: کپی

    نسیم سعید، حسین زارع، نعمت اله موسی پور، محمدرضا سرمدی، و محمود هرمزی، “ارتباط راهبردهای شناختی, فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 16، no. 4 (58)، pp. 73–96، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button