مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر چارچوب گذاری هدف و سبک ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر قزوین

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 218

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی تاثیر چارچوب گذاری درونی و بیرونی هدف و سبک ارتباطی کنترل کننده درونی, کنترل کننده بیرونی و حمایت کننده خود پیروی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر قزوین بود. برای این منظور از یک طرح عاملی 2 × 3 استفاده شد. آزمودنی ها 147 نفر بودند که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و در شش گروه آزمایشی و یک گروه گواه به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابتدا یادگیری مطالب کتبی بر حسب دست یابی به یک هدف درونی (سلامت) در برابر یک هدف بیرونی (ظاهر جسمی) چارچوب گذاری شد, و سپس به یک شیوه حمایت کننده خود پیروی یا کنترل کننده درونی یا کنترل کننده بیرونی ارایه شدند. در ارتباط با عملکرد تحصیلی, هم یادگیری مفهومی و هم یادگیری طوطی وار مورد سنجش قرار گرفت. نتیجه های به دست آمده از تحلیل واریانس چند متغیری داده ها نشان داد که چارچوب گذاری درونی هدف در مقایسه با چارچوب گذاری بیرونی هدف, پردازش مفهومی مطالب یادگیری را افزایش می دهد. علاوه بر این, دانش آموزانی که برای تعقیب این محتواهای هدف, یک سبک ارتباطی حمایت کننده خود پیروی را تجربه کردند در مقایسه با دانش آموزانی که تحت فشار درونی یا بیرونی قرار گرفتند, یادگیری مفهومی بیشتری نشان دادند. با این وجود, چنین نتیجه هایی برای یادگیری طوطی وار دیده نشد. به نظر می رسد که بافت های کنترل کننده درونی, کنترل کننده بیرونی و محتوای هدف بیرونی به طور برابر با بافت های حمایت کننده خود پیروی و هدف درونی در پیشبرد یادسپاری تحت الفظی مطالب یادگیری موثر باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، یوسف، خلخالی، ولی، احدی، حسن، و نفیسی، غلامرضا. (1388). بررسی تاثیر چارچوب گذاری هدف و سبک ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر قزوین. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 16(2)، 189-218. SID. https://sid.ir/paper/449989/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی یوسف، خلخالی ولی، احدی حسن، نفیسی غلامرضا. بررسی تاثیر چارچوب گذاری هدف و سبک ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر قزوین. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1388؛16(2):189-218. Available from: https://sid.ir/paper/449989/fa

    IEEE: کپی

    یوسف کریمی، ولی خلخالی، حسن احدی، و غلامرضا نفیسی، “بررسی تاثیر چارچوب گذاری هدف و سبک ارتباطی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهر قزوین،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 16، no. 2، pp. 189–218، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/449989/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button