مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامتدر یک بیمارستان: گزارش کوتاه

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 154

چکیده

 سابقه و هدف: در ارزشیابی طرح تحول نظام سلامت بایستی به نیازهای بیماران توجه شود تا طرح بتواند در راستای تحقق اهداف خود که مهم ترین آن جلب رضایت بیماران, در مقابل هزینه های هنگفت صرف شده باشند. مطالعه حاضر به ارزیابی رضایت بیماران سرطانی در حیطه های مختلف پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخته است. مواد و روش ها: برای این پژوهش توصیفی و مقطعی و کاربردی از پرسشنامه ایی با تایید روایی و پایایی بالا استفاده گردید. پرسشنامه با روش سرشماری در 3ماه بین بیماران سرطانی توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. یافته ها: میزان رضایت بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت 9/69 درصد بوده است. بیشترین میزان رضایت بیماران در زمینه های رفتار و برخوردکارکنان, کیفیت و مقدار غذا و راهنمایی های لازم در مورد نوع سرطان و بیشترین حوزه نارضایتی کیفیت و نحوی توزیع لباس, احترام به همراهان و مشارکت در برنامه های درمانی بود. همچنین در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت, دسترسی به پزشک و پرستار و ارتقای کیفیت خدمات رفاهی بیشترین سطح رضایت را از دیدگاه بیماران برخوردار بود. در این مطالعه بین سن, بخش و محل سکونت با سطح رضایت رابطه معنادار وجود داشت. استنتاج: از آنجایی که همبستگی مثبت و قوی بین عوامل فرآیندی و سطح رضایت بیماران سرطانی مشاهده شد با برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت بیمارستان می توان به افزایش رضایت بیماران اقدام نموند. همچنین بکارگیری یک مدل مدیریت کیفیت می تواند موجب بهبود رضایت بیماران سرطانی گردد. موفقیت سیستم مدیریت کیفیت مستلزم تعهد مدیران ارشد, بسترسازی مناسب و آموزش به کارکنان و بیماران می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری ساری، علی، مصدق راد، علی محمد، جانبابایی، قاسم، و موسوی، سیده الهه. (1397). رضایت بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامتدر یک بیمارستان: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 28(162 )، 149-154. SID. https://sid.ir/paper/45045/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری ساری علی، مصدق راد علی محمد، جانبابایی قاسم، موسوی سیده الهه. رضایت بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامتدر یک بیمارستان: گزارش کوتاه. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1397؛28(162 ):149-154. Available from: https://sid.ir/paper/45045/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبری ساری، علی محمد مصدق راد، قاسم جانبابایی، و سیده الهه موسوی، “رضایت بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامتدر یک بیمارستان: گزارش کوتاه،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 28، no. 162 ، pp. 149–154، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button